Keramik iFokus

Keramik

Läst 768 ggr
EvaL
0

Fotoalbum

Jag tycker det är roligt att titta in bland fotoalbumen. Nu har även jag lagt in några bilder i mitt album.

Välkomna ! Hälsar Eva

Ulle
0

Men! Det var den trevligaste drejutsikt jag någonsin har skådat!!

Har su suttit ute och drejat hela sommaren? Själv har jag utsikt mot bakgården…

mvh Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

abbis
0

helt otroligt vackert….blir du inspirerad av tuppen *L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

EvaL
0

Kul att ni tittat på bilderna. Jorå jag har suttit där en del i sommar, men sommaren har varit het och det är lite svårt att dreja ute i gassande sol tycker jag, det känns bli torrt snabbt….Men jag är riktigt grön nybörjare och har haft många njutbara stunder vid drejskivan. Förresten är det en höna och visst är de inspirerande. Tuppen ska jag också fota, Han är så ståtlig men lite skygg, nämligen ganska ny hos oss.

Har idag hämtat färdigglaserad skål (jag får bränna hos Jordemor). Det blev grön och jag är jättenöjd. 

//Eva

Ulla
0

Vilken underbar utsikt! Du kan alltså slita blicken ifrån den ibland - tillräckligt länge för att dreja något?

Det är flera som smyger in bilder i sitt fotoalbum utan att tipsa oss andra om det. Jag upptäckte nyss att EvaLeraMM har lagt in bilder i sitt. Väl värt ett besök.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LeWE
0

Nu har jag bytt ut o lagt in lite nya bilder.

EvaLeraMM
0

Hejsan!

Jag blev helt snösjuk när jag såg vinterbilden. Kommer från norrland men bor i Stockholm nu och önskar lite knarr under skorna. Men jag får snällt vänta till januari-februari när vi lär få ett traditionsenligt snö kaos i storstan. Väntar med spänning på att få se tuppen också. :o)

Green
0

Hejsan

Stämmer in i föregående talare, är själv från Norrbotten och längtade till knarr under fötterna och skoterturer. Jättesköna bilder, härlig utsikt.

EvaL
0

Hej

Inte har jag mängder av keramikalster att inspirera med. Det får bli andra bilder med inspiration för er Norrlänningar i Söder och för alla andra.

Hälsar Eva

Ulla
0

Kul att det finns några andra norrbottningar här. Själv är jag utvandrad Överkalixbo sedan många år. Också jag fick hemlängtan av din vinterbild.

_
_

LarsT
0

Brrrrrrrr

Jordemor
0

Jag och EvaL bor i samma lilla fina samhälle här i Jämtland men jag säger som Lars T, brrrr ,fy sjutton. Snön ska visst komma på torsdag och det väntas rejäla mängder på en gång. Det är nog bara utflyttade norrlänningar som kan längta till snö och kyla. (själv är jag född och uppuxen i göteborg och vänjer mig aldrig)           

abbis
0

Det är helt underbart med vintern…tillåtet att sitta inne och kura …slippa trädgårsarbete som är det värsta jag vet…ta härliga varma bad…dricka gott te…tända alla lyktor i och utanför hustet..och det roligaste är skidåkningen

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LarsT
0

Gräset växer och växer, har inte kört över det för sista gången än.

Mitt absolut skönaste vinterminne är när vi precis flyttat till Ramsåsa och jag stod ute i ugnsskjulet och murade saltugn på jullovet i t-shirt. En lång promenad på nyårsafton i 10 +grader och solsken minns jag också från samma "vinter"….

Vintern innan fördrev vi i Innertavle utanför Umeå med den snörikaste vintern på 25 år och med en trasig snöslunga….Vadardräkt för att komma ut till huset genom 1 meter snö… -25 i snitt och motoroljan lika lättflytande en packe lera. Behöver jag säga mer ? Det var som att flytta ner till paradiset ! Visst kan jag förstå charmen med knarrande snö och det där, men under ordnade och tidsbegränsade former, läs högst en vecka i taget. Att bosätta sig i 30 -grader talar emot den mänskliga naturen !

Inget illa ment åt er som redan bor där, jag menar förstås - talar mot min natur …

pluppan
0

nu har även jag fyllt på med lite nya bilder

välkomna!

avalon
0

Har lagt in nya bilder !

Ulla
0

Åh, vilka fina saker du gjort! Själv skulle jag helst vilja ha ljushållaren i Raku.

_
_

Keraleij
0

Nu finns det lite bilder även i mitt album. Jag har valt lite bilder som inte finns på min  hemsida, där det annars finns ganska mycket bilder.

Jag hade lite problem med uppladdningen eftersom jag surfar med opera kanske, gick bättre i mozilla firefox

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se