Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1686 ggr
Elorion
0

Har bytt element.

Fick en liten rysning idag, jag har bytt element i elugnen och undrar om man måste "bränna in" de nya elementen innan man drar på med en "vanlig" bränning.

Doriz
0

När vi hade en person som bytte elementen i vår ugn så fick vi information att det bara var att köra. Vi valde att köra en skröj för vi inbillade oss att det var lugnare för de nya elementen dels genom den gradvisa stegringen men också maxtemperaturen. Vi valde att titta till ugnen en gång i h den första körningen för att se att allt var ok.

Elorion
0

Tack för svar:) Jag körde papperstricket… kollade om alla element funkade genom att köra ugnen till ca 100grader och stoppade ett papper i elementen. Alla vart brända! Så lite stressad som man är…. går en glasyrugn just nu… hoppas att det går bra. Ha det gott;)

Doriz
0

Det går säkert bra. Min verkstadskompis, som skall vara med på en utställning i juni, tittade desperat på mig i går och konstterade: Fan, det är ju nu man skulle börja med julproduktionen … men jag har ju inte ens sakerna till utställningen klara. Så är det nog för oss alla verkar det som. Tiden räcker inte riktigt till och alltid är det någon ugn som man får knö in i den tid som inte finns kvar.