Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2633 ggr
Godsagare
0

Peter Pugger lerkvarn?

Jag är sugen på att köpa en Peter Pugger lerkvarn, VPM-09. Är det någon som vet var jag smidigast köper denna?

Förstår mig inte på alla tillägg som leverantörerna i USA ska ha för att skeppa till sverige… Vet således inte vad notan slutar på…

Tidigare ska det ha funnits en återförsäljare i danmark men jag fick felmeddelande på det email jag drog iväg.

lotta2
0

Jag har beställt andra lervaror från USA och det brukar vara ganska enkelt att maila det  säjande företaget och berätta var man bor och fråga så vad det kommer kosta levererat till sverige och sen kontaktar man tullen och får veta vad kostnaden är för tull mm.

Vad är det för tillägg som du inte hänger m på?

Godsagare
0

Länk till ett av ställena

Jag har mailat Peter Pugmill men inte hunnit få svar från dem än.

Hur mycket borde man räkna med i tillägg? Finns det någon chablon?

Godsagare
0

http://www.axner.com/axner/equipment/peter-pugger.php

En annan sida med ett myller av belopp…

lotta2
0

Fråga Axner, dom svarade mycket snabbt på mail på ett par timmar sist jag hade en prisfråga. Man brukar ju få betala för lastpall/enballage (packlår) iaf ver det ganska saftigt var när jag beställde från Baileys. Tror att det rörde sej om ca 100 dollar eller så, men jag är lite osäker där.

Är det avgifterna som tillkommer i Sverige som du funderar över så kolla Tullverket, det brukar vara momsen ( olika på olika varor tydligen) plus deras avgifter (lite olika) och transport hem till dej m speditör.

Godsagare
0

Tacdk Lotta2!

Då blir det en ruggigt kostsam lerkvarn om jag ska ha just den sorten… Synd, den verkar liten och lätt att göra ren, vacuum och fått fra rekommendationer…Rynkar på näsan

Godsagare
0

Jag har mailat ett par tre stycken, inkluderat Axner och inte fått svar från nån…

Danielsdotter
0

Hej! Har du fått något svar från någon ännu Godsagare? Jag är också intresserad av en sådan liten lerkvarn, men har ännu inte hört av mig till någon leverantör.

goken
0

Tänk nu bara på en sak.

Var får ni hjälp och reservdelar om det händer något.En trasig kvarn som inte går att laga kan bli väldigt dyr. Kolla upp var ni får er närmsta agent som har service på maskinen!

[rolnor]
0

Är det inte enklare att köpa från en svensk återförsäljare? Mycket dyrare??