Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2475 ggr
Goerleena
0

Mina hästar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga in bild på den senaste hästen som jag har gjort i stengodslera för att få lite kommentarer på den. Har fler på min personliga sajt, men där får man inga kommentarer:)

Gillar främst att göra hästar men det verkar inte så lätt att sälja bara.

poja
0

Verkligen fin! Är det olikfärgade leror du använt eller är det något annat. Glasyr eller??

Goerleena
0

Använde mig av olikfärgade leror för att jag tänkte att jag bara skulle glasera den. Men den mörka leran som jag hoppades på skulle bli svart blev bara ljust grå, så jag målade den med dekofärger och lät bli att glasera den.

Rozzy
0

Den är fin, hur stor är den?

Goerleena
0

Den är 23 cm lång och 14 cm hög.

Rozzy
0

Jag petar också med hästar ibland adenner /russ men lite ruffare och grova, sen bränner  jag dem i Raku.

Fast jag har en med tunnare smala ben, det ä riktigt svårt att balansera och få dem bra.

rakuLotta
0

Den är verkligen jättefin! jag gillar oxå att göra djur, men det är svårt som Rozzy säger med balansen. Den har du fått till fint. Men jag förstår att det blir svårt att sälja, med tanke på vilken tid det tar att göra så får man ju lägga sig rätt högt?? Eller gör du en och gjuter av? Det skulle ju vara en variant annars.

Fin var den i alla fall. Du kanske skulle lägga ut en bild på alla hästsiter här på ifokus… då skulle det säkert russla till… men det kanske är att göra reklamObestämd?

Goerleena
0

Tycker det är jättesvårt att sätta priser. Testade sätta ut några på Tradera med start på 1 kr bara för att se hur stort intresset var och så behöver jag göra plats för nya, kan inte samla på mig alla själv. Men det går väldigt trögt.

MyTwiggs
0

Ååh! Jag skulle vilja lära mig att göra saker med ben! Flört

Hur gör ni för att de inte ska lägga sig ner innan de har torkat?

Jag borde verkligen gå en keramikkurs, men jag är lite rädd för att bli tvungen att göra helt andra saker än det jag vill göra. Obestämd

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rozzy
0

När jag gjorde min häst med smala ben fick den en sor stödstolpe på magen av lera, den var ju bara att skära av när den blev stabilare, sen fick den ligga och torka på skumgummidyna.

Hur gör du Goerleena?

Goerleena
0

Antingen gör jag också ett stöd av lera eller så sätter jag ett upp och nedvänt glas under magen på hästen. Jag har svårast för att få benen lika långa, det blir nästan allitd ett ben som är kortare.

A.M.L.
0

Jag har råkat ut för att frambenen inte klarat att hålla upp under bränningen, hästen ser ut som den har fått fång (känd hästsjukdom) den står och väger på bakdelen av framhovarna…inget snyggt.

A.M.L

Goerleena
0

Lägger dem alltid ner när jag bränner dem, annars är det nog stor risk att benen går av.

Denna kommentar har tagits bort.
[rolnor]
0

Fin häst!Cool

Sagakeramik
0

12 Varför bygger du inte brännstöd åt dom?

Goerleena
0

Jag gör det ibland men det går bra att lägga dem på sidan med under skröjbränningen.

Rozzy
0

jag hade nog tur mad min bränning den stog bara där.