Favoritföremål?
Nu är ju inte jag keramiker själv, men jag kan ändå tänka mig att det finns många likheter med annat hantverk och skapande som inte är av en teknisk karaktär.
En sådan sak misstänker jag är att man över tiden bland sina alster får favoriter, som man inte tröttnar på och är lite extra stolt över.
Har ni några favoritföremål i era hyllor?
Finns det någon chans att man kan få se en bild här?
Mvh // Staffan
Favoritföremål - Nja, så duktig är jag inte men favoritmotiv JA: fåglar, träd, vatten & natur (Boheden insprerar!) / maja
Vilken härlig blå drake, Xanna! För det är väl en drake, han ser ju väldigt snäll ut. Vad finns det i andra änden av repet?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Tack :) Jovisst är det en drake. Förstår att du frågar, för den är svårfotograferad.
Just när jag tar kortet så är det väl jag som är på andra sidan repet ;)
Men som den är just nu, så hänger den i taket.

Jag håller med, verkligen en snygg drake, xanna! Jag har en kompis som är en riktig drakfantast, hon bor dock i Belgien så det är svårt att skicka henne mer ömtåliga drak-varianter tyvärr…

Häftig drake!
Jag tycker det är kul när man blandar olika material i sitt färdiga alster. Det ger liksom en ny dimension till det hela.

Mitt favoritföremål just nu är en av de skålar jag drejat, det beror nog mest på att det är en av få som blivit riktigt bra hela processen igenom. Kanske kan jag lyckas lägga in en bild av den senare.
Jag hoppas verkligen att jag kommer få fler favoriter!
Jag har några stycken. De är inte de bästa jag gjort, utan de som jag har svårast att göra mig av med hör till de allra första jag gjorde. Det var väl lyckokänslan när man fick sina första alster som fortfarande finns kvar någonstans.
Den här spargrisen var kanske inte nummer ett men definitivt en av de fem första sakerna jag gjorde. Den är glaserad i en knastertorr askglasyr och tung och stabil. Passar bättre som bokstöd än som sparbössa.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_