morgonsudd
Vaknar och är utvilad, skogsduvan och par enstaka humlor gör mig sällskap. Sitter och surfar och sätter på kaffet snart.
Ska redigera bröllpsbilder par timmar nu, sen ska jag åka och hämta ett jättelass lera hos Erlander funderar även på om cebex har öppet …jaja inte nu men senare i dag, vill ha par glasyrer. finns det några mer morgon pigga där ute i landet?
Jag är morgonpigg men trött ändå efter en helg med festfixande för mannen som fyllde 40. Nu väntar en veckas arbete men sen är det SEMESTER!!!! 4 veckor. Underbart ska det bli!
härligt semester vad är det närman är kreativ jag har altid tankar på tått nytt, eller som vissa tycker att man har semester jämt.
Jag var uppe strax före sex, men inte satte jag mig framför datorn det första jag gjorde. Nej, ut i friggen för att sätta sommarens första ugn. Upptäckte att jag behöver ett par sättplattor. De flesta leverantörerna har semesterstängt under juli, så det gäller att snabba på om man vill ha något innan.
En fika på verandan med mina kompisar talgoxarna. En av ungarna tror att jag är fågelmamma och sätter sig och gapar och flaxar med vingarna för att bli matad. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
vilken syn, och vilken härlig morgon jag har redanhunnit avverka två kontor sitter i göteborg nu och ska fixa det sista med lite bilder tre timmar till sen är det fotografering och så ler inspektion.
Som vederbörlig fågelmamma är det fokus på mask och insektsplockning samt flygövningar du bör tänka på i dag och inte så banala ting som lera. 
#2 Ja, semester från mitt "pengajobb" då menar jag. jag hoppas verkligen jag får mycket tid till arbete i verkstaden och att inspirationen kommer flöda på semestern. En annan är ju inte så lyckligt lottad att jag kan ha det konstnärliga som yrke… eller ja, det har jag ju faktiskt i och för sig, men man längtar ju till leran:-)
Det är bra att ta det lungt en stund på morgonen, ja och jobba unden det som är tråkigt…nu är min fakturering klar och sen är det disken innan jag går ut och jobbar med skulpturen.
Hur kan ni vakna så tidigt och känna er så utvilade? Tycker nog att det är lite svårt med sömnen, för värmens skull. Vaknar på natten och är uppe en stund. Då blir sömnen längre på morgonen.
Spelar roll? Känns bra ändå. Man är ju ledig. Hela sommaren och sedan avtalspension. Kanon! Då kan jag arbeta mer i verkstan och ev. göra annat arbete. Vilken frihet!
Ulla: Gud så gulligt med fågelungen. Ang. mata. Förra sommaren när vi fikade i Hagaparken kom en hackspett och satt på bordet. Det har jag aldrig varit med om. Vi har också matat en hackspett som kom och tog bulla till sina ungar, där vi har våran kolloni. Vilken glädje sånt sprider. Det ser verkligen gulligt ut när gråsparvarna matar sina ungar.De sitter och burrar upp sig och piper. Inta lätt för dessa mammor!
Ha en bra sommar, ni alla!