Julklappar
Julen närmar sig med stormsteg. Och jag tänkte önska mig keramikböcker i julklapp. Någon som har några bra förslag på böcker som blir trevliga julklappar?
Oh, och vad önskar ni er själva i juklapp? Böcker? Annat?
/S
Jag önskar mig den bok om saltbränning som lotta2 rekommenderade: Salt-glaze av R Cochrane.
Så vill jag ha en plats på landet för min egen lilla ugn. Den skulle jag mest använda till skröjbränning på sommaren för det som jag sedan ska rakubränna. Som det är nu så brukar min son Erik skoja med mig och säga att jag har två stora intressen - keramik och logistik :)
En kurs i ugnsbygge och hur man sedan eldar sin ugn står också högt upp på önskelistan, men det får jag nog inte i år.
Jag kanske får nöja mig med en prenumeration på Ceramics Art & Perception istället.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
en ny ugn*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gäller endast under jullovet: En tyst telefon.
Jaså Ulla, du läser min dagbok du :) En av mina stora svagheter är ju böcker ( ffa keramikböcker)….Och det står många sådana på önskelistan. Alldeles för många…
Lite arbetskraft står på min önskelista också, lite eljobb som jag måste ha gjort, mer ljus i butiken, fler elkontakter i verkstaden. Ett par bra utställningsstöd i plast att hänga stora fat på väggen, för dom har jag svårt att hitta.
Skyldig
Men visst är det spännande att läsa andras dagböcker!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag önskar mig: en ny fin drejskiva, vedeldad ugn på Ullas tomt :))), mycket energi till allt jag vill göra, konstböcker faktiskt hellre än keramikböcker (vill ha Marlene Dumas!!), många roliga CD-skivor med alla artister jag upptäckt på Pandora.com (Tack HANNA för det tipset!!).
Och förstås fred på jorden och glada och goda människor överallt i hela världen. Men det är ju givet.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.