Keramik iFokus

Keramik

Etiketterböckertidskrifter
Läst 1524 ggr
Bregotta
0

Härlig bok!

Hej Alla!

Idag har jag fått bokpaket! En underbart härlig bok "Ceramic form, design and decoration" av Peter Lane! Proppfull med fina bilder och utförliga bildtexter o massor med kunskap! Blev så glad och uppåt att jag måste dela med mig. Visst är det underbart med böcker!Skrattande

lotta2
0

Javisst är det!!! Böcker är en av mina stora svagheter…Skrattande!!! Den andra är keramikgrejer ex spännande verktyg mm…

Denna kommentar har tagits bort.
Bregotta
0

Lotta2, vi verkar ha samma svagheter! Jag måste erkänna att jag igår eftermiddag tog en sväng till Cerama o handlade lite kul grejer …

Jag har inte så många böcker om keramik än men fler blir det antagligen(Hm). Det är svårt att rangordna dem - jag tycker att alla är bra på olika sätt och kan rekommendera dem. De är

Den som jag fick igår,  "Ceramic form, design and decoration" av Peter Lane! Inspiration, fin att titta i, bra om olika tekniker på skålar och flaskor, leror mm

Prismas stora Keramikbok, Josie Warshaw, bra grundläggande översiktsbok med en hel del teknik.

Keramikboken, Michael Casson, Forum - jättebra teknikbok allt från leror till bränning och keramikhistoria, det är väl inte en slump att man gjort ett nytryck. Finns bara ett visst antal kvar har jag hört .

Potter´s tips, Second edition, A ceramic review publication - Í den har man samlat en mängd tips som tidningen Ceramic Reviews läsare skickat in, intressant att läsa här och där o många användbara tips

Detta är vad jag har och vad jag tycker om dem. Mycket personligt vad man tycker och vilka krav man har, jag är ju som sagt inte proffs på keramik. Sen finns det inget som slår "Keramik i fokus"!!!