Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 2339 ggr
LeWE
0

övernattning

Jag o min man ska åka till västkusten i morgon. Jag har för mig att nån här hade bed o breakfast vid sin verkstad i närheten av Göteborg??? Kommer inte ihåg vem? Sitter o tittar på nätet var man kan sova över, vi ska nog till Halmstad till att börja med, kanske nån vet nåt trevligt inte alltför dyrt ställe att ta in på?

cupcake
0

Du tänker inte på Sagakeramik? Fast hon håller till vid Stenshuvud på Österlen.

Doriz
0

Om ni inte har behov av/vill bo centralt så Kuggaviksgården i Åsa som ligger utanför Kungsbacka åt Varbergshållet. Centralt Blå huset som ligger ca 10 minuters bilresa från Göteborgs centrum.

LeWE
0

Tack för hjälpen, jag tror du Cupcake har rätt Glad

LeWE
0

Tack för hjälpen, jag tror du Cupcake har rätt Glad

Elta
0

Vi har bott på Wndelsbergs Hotell/vandrarhem som ligger i Mölnlycker. Där är jättefint, dom har bra priser och det är inte långt in till Göteborg. Stället drivs av IOGT-NTO så det råder totalt alkoholförbud där. Man får dricka sitt glas vin till middagen i Göteborg iställetFlört

LeWE
0

Vi hamnade en natt på ett vandrarhem i falkenberg som låg på "krukmakargatan"!!! Av en tillfällighet. Alldeles intill låg ett krukmakeri som drivits av samma familj i 7 generationer "Törngrens krukmakeri" De hade bevarat en del av verkstaden som ett museum som det varit tidigare, mycket intressantGlad Jag är glad att vi hamnade just där.

goken
0

Hemsidan på Törngrens Krukmakeri i Falkenberg.

Verkstad från 1789!

www.torngrens-krukmakeri.se

LenaR
0

#6 Vilken fin synkronicitet!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Grodan77
0

LeWE- grattis!!! Han är så trevlig o det är kul att se genereations trädet mm mm