Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1708 ggr
LeWE
0

Julmarknad

Nu har jag stått på julmarknad mellan 12 o 17. Jösses vad trött jag är, det är jobbigare än att sitta i verkstan o dreja, ändå kommer det folk dit också som jag pratar med men att stå stilla i flera timmar och se folk komma o gå, prata med en del och många har frågor. Det är verkligen intensivt. Dessutom har men packat och burit till bilen.. från bilen.. tungt! Och varit nervös för hur det ska gå. Jag ska stå där i morgon också men då är allt uppackat men sen ska allt packas ner (som inte är sålt) o bäras till bilen sen ur bilen sen packas upp i verkstan/butiken igen..Puh!! Är ni på mycket marknader? Orkar ni?

Förr var jag mycket på marknader men har inte orkat senaste åren men jag ville göra ett försök. Det tar verkligen på krafterna. Vet inte om det lönar sig? Kanske vara där man är och nöja sig med det!?

abbis
0

Här har vi haft julmarknad idag..Nora har hantverkare på alla gamla innergårdar samt tomtar och lucior på stan samt häst och vagn som man kan åka..till nora kan man åka med veteranjärnvägen från örebro …samt att det kommer en massa bussar från storstäderna som tydligen varit bokade i ett halvår…Jag står inte ute utan har butik o verkstad öppen så jag behöver inte hålla på att packa upp o ner..det är en fördel..Men med tanke på kommersen skulle jag inte vilja vara utan dessa 2 dagar det är en av dom bästa helgerna på året*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LeWE
0

Förra söndagen hade vi julmarknad där jag jobbar, det är också en mycket bra dag för mig. Det är skillnad när man åker iväg nån annanstans, tycker jag. Med packning o allt vad det innebär men det är nog bra och prova det med.

hejbe
0

Förra söndagen, den 1:a advent, stod jag också på julmarknad. Det gick ganska bra, fick sålt en hel del..
Men visst är det ett evigt packande, och jag vet aldrig om man tar med för mycket eller för lite. Det man tror ska sälja, det säljer oftast inte och vise versa….Jag tror ändå att det är värt att stå på marknader ibland, så folk får upp ögonen för att man finns. Men det gäller nog att välja "rätt" marknad också…. Det finns alldeles för många "krimskramsmarknader" som man inte alls vill bli sammanknippad med.

Catharina
0

Hej!

Jag har ännu aldrig varit med på någon julmarknad eller hantverksmarknad. Även om man kanske inte ska fråga om vad man tjänar, så mellan tummen och pekfingret hade det varit intressant att veta vad ett bord på t ex hantverksmässan i Båstad eller liknande kostar och vad man kan dra in en bra dag. Förstår att det naturligtvis är individuellt och att det beror på vad man har för grejer med sig, men ändå.

Hälsningar

Catharina

LeWE
0

Jag är sällan på marknader numera men ville ändå prova i år, jag brukar nöja mig med vår egen julmarknad och på den brukar jag sälja bra. I helgen var jag med på Karbys julmarknad och det var nog bra men inte lika som "hemma" (för övrigt en fin julmarknad). Förr var jag med på skoklosters medeltidsmarknad flera år i rad och det var för det mesta bra, lite beroende på vädret.. om det ösregnar vill inte folk ta fram plånboken. Numera orkar jag inte, det är fem dagar i rad och man är ganska slut efteråt. Det är som sagt mycket jobb, först att tänka ut och tillverka sen packning, uppackning, iordningställande, vaktning och inte minst försäljning. Jag hade god hjälp då av mina döttrar men de är nu vuxna och har sina jobb att tänka på, hinner inte med att hjälpa morsan längre.