Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 3682 ggr
MyTwiggs
0

Konstigt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar alltig beställa lera från Cerama, men nu fick jag inte längre beställa 10 kg, utan var tvungen att beställa 4 förpackningar om jag skulle ha något alls. Mycket märkligt!

Jag beställer nu lera från Lermakeriet istället. Någon som beställt därifrån?

Tyckte att de verkade mycket trevliga och seriösa Skrattande

Hoppas på snabb leverans! Bra priser var det också!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ulle
0

Hmm, det ser ut att vara Creaton-lera. Väldigt dyrt jämfört med t ex Lars Tärns priser. Det skiljer 2.30/kilot på vissa leror.
De kanske är trevliga men absolut inte billiga…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

poja
0

Ulle Creatonleran kostar 7 kr kilo hos Erlander kan Tärn krypa under det??

Ulle
0

Det beror ju på kvantitet. Jag vet inte vad Erlander kan gå ner till vid högre kvantiteter. Kolla i Tärns prislista får du se. Det kanske lönar sig för dig om du köper stora mängder. Vet inte vilken lera du köper men om man köper över 100kg kostar vissa av hans leror 6.60.
Sen är det ju det där med frakten. Du brukar väl hämta själv?

Grodan77
0

Men ulle, tror hon bara skulle ha ett 10 kg paket…det var vad hon skrev o då är ju inte några kronor hit eller dit viktigt.

Ulle
0

Nej, det är helt riktigt. Det har ju ingen betydelse alls i det fallet. Men det är ändå inte ett bra pris. I morgon får jag hem närmare ett halvt ton lera och då hade det ju handlat om någon tusenlapp upp i prisskillnad…

poja
0

Ulle. Jag kollade som hastigast på Tärn prislista. 7.38 om man köper 1000 kg. 9,1 om man köper under 100. Ehrlander tar 7 kr oavsett. Har faktiskt aldrig hört med Bo om han kan tänka sig sänka priset vid stora kvantiter. Skall göra det nästa gång. Lastar inte bilen med mer än 200 kg.

Ulle
0

Men Poja, tar Erlander 7 inkl. moms? Det är ju ett väldans bra pris om man jämför med t ex Lermakeriet, och även med Tärn, i så fall.

tippex
0

Vem är Erlander?

MyTwiggs
0

Jag som bara köper 10 kg i taget blir ju inte runierad för att jag inte handlar på det absolut billigasre stället. Cerama tog 12 kr kg för vitbrännande lergodslera med 0,2 mm ch. Det är den leran jag använder, och då var ju Cemarma väldigt dyra! Förvånad

För mig är därför Lermakeriet billigare och jag kommer att få leran idag, beställde den igår. Det är bra service och snabb leverans.

Jämför jag däremot priserna med kilopriset på ett halvt ton lera så har jag nog inte hittat det billigaste, men vore jag beredd på att köpa ett halvt ton så skulle jag nog inte gnälla på ceramas 500 kr-regel i alla fall Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

poja
0

Ulle det är inklusive moms.

marif
0

Vilka fina skulpturer du har gjort. I like!

Ulle
0

Ja för din del blir det ju inte så farligt. Trevligt bemötande och snabb service kan vara värt någon krona extra. Gillar dina katter förresten, både de i keramik och de levande. Vågar man sig på en sån katt med allergiker i familjen, tro?

Ok, Poja, då är det ju inget snack om saken. Väldigt billigt och hämtavstånd. Kunde inte bli bättre.

Heart
0

Undrar också, vem är Erlander? Kan man få adressen?

Rozzy
0

Han håller till på Ringön Göteborg.

Bo Ehrlander AB

Du kan nog kolla eniro.

Jag köper all lera där och är nöjd.

mallezeilon
0

Lermakeriet är ett trevligt ställe! Mycket trevlig personal, kundmedveten och snabba leveranser. Lätt att ringa och ställa frågor.

[TrevorS]
0

Vilka underbara katter du har gjort. =)