öland
Hej!!
varit på öland och tittat på keramik,
Skulle gärna vilja höra andras erfarenheter.?
mvh
Yvon

Jag har tyvärr bara hälsat på i paradisverkstaden o hos ett par till jag ej minns namnet på, paradis tyckte jag var intressant att se…de är ju storproducenter o det finns det inte så många i sverige. tycker dock det förlorar sin charm lite…sen att ha drejare i polen låter lite onödigt för miljön…
Vad har du själv för erfarenhet???

Jag åker till Öland någon gång varje år och har varit runt hos en hel del keramiker som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på förutom den/de i Resmo. Har även varit hos ett par som arbetade i stengods och glas där det fanns många läckra saker. Skall dit på Skördefesten i september och håller som bäst på att pricka in vilka som skall besökas. Har någon tips tager jag gärna emot. Paradis känns inte riktigt som en keramikverkstad men läget, husen och deras sätt att duka upp fantastiska bord med dekorationer tycker jag känns inspirerande. Det som du skriver Grodan om drejarna i Polen och miljön har väl som vanligt sitt svar i ekonomi. Det kostar, enligt hörsägen, mindre att låta dreja och skröja sitt gods i Polen än vad själva rålerpriset är här hos oss.

källa keramik i norra öland
mvh'
Yrsi

CAP-keramik Carina Peterson Stenhuset är väldigt duktig tycker jag. Har träffat henne på flera mässor och hennes saker går alltid bra hem hos besökarna.