Import
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att jag läste här om någon som hade tagit hem någon form av maskin…ugn… eller liknande från USA. Kommer någon ihåg?
Jag har plockat hem maskin från USA utan problem, festligt nog tog transporten från Malmö hem till mej tre gånger så lång tid som hela vägen från USA till Malmö. Schenker tappade bort packlåren… Glöm inte tullavgifter osv…Men jag tror att det är en liten ugn som tråden handlade om:
http://keramik.ifokus.se/Forums/2e6e1a3b-484f-4f4d-88d1-d5ecfcc31ef2.aspx
Kan det vara den?
Tack Lotta! Det var den länken som du skickade som jag hade i tanken. Jag drejar lite, går en kurs via studiefrämjandet.Tycker att det är fantastiskt roligt. Har även fått smak på att göra egna glassmycken. Försökte höra mig för på glaskonst i fokus vad folk som håller på med glas i liten skala har för ugnar. Men jag har inte fått några svar. Kom då att tänka på länken du skickade mig. Tack!
Hej Cupcake!
Jag håller precis som du på med glas och har letat ugn. Efter mycket velande har jag nu precis beställt en liten bordsugn från PMC. Den kostar 7.800:- och kan bränna glasfusing, keramik och silverlera m.m. Den ska tydligen kunna gå upp till 1100°. Innermåttet är bara 20x20 cm, men jag gör också bara småsaker så jag tror det ska räcka ett tag. Fördelen är att den är så liten och man kan ha den i lägenheten. Jag ska få den innan jul och lovar berätta om jag är nöjd när jag testat :-)
/P
Hej Kapsyl! Jag har hittat en liten Paragonugn, verkar vara samma mått som din. Den har ett litet fönster man kan kika in i . Det finns en liten hobby affär i Avesta som säljer den för 6449:- ink moms. Jag tror att den kommer upp i ca 1200 grader. Är jättesugen. Jag väntar till efter jul. Det kommer nog ändå att gå åt en del pengar nu till jul. Mvh Susanne