Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1206 ggr
Ulla
0

Ledigt i jul

Om man ser på vilka som är medlemmar här på Keramik iFokus så förstår man att det säkeret innebär olika saker för oss alla.

Någon tar några dagar ledigt från verkstan. Andra är lediga från sitt ordinarie jobb och passar då på att jobba med keramiken istället. Så finns det de som går på kurs och har ett litet längre jullov. Och de som inte alls kan slita sig annat än på själva julafton.

Vilken kategori tillhör du? Jag själv ska gå ut och äta julmiddag i kväll med verkstadsgänget, och sedan tänker jag inte ens titta på lera före nyår. (Tro´t den som vill Oskyldig)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Jo,nog är man lertokig alltid Julafton brukar man inte hålla på men annars är det svårt att låta bli.Fast nu med min skadade arm så blir det minnst 2 månadervila + kniven.Allt var färdigt för att börja mura ugnen ,tak och vindskydd medmera….  Fast man kan kanske hålla på med att ta fram nya glasyrer på papperet ,har ett tyskt glasyrprogram .

zzaga
0

Jag ska åka bort över julen… men hade jag varit hemma så hade jag definitift smitit ut och donat:)

abbis
0

jag har öppet alla dagar t.o.m julafton till kl 13,00..på annandagen drar jag och sambon till fuertoventura 14 dagar .Eftersom vi inte har några barn hemma på julafton passar vi på att suga på karamellen så länge det går*L* skall ha stängt 2 dagar av dessa 14 dagar så det är alltid bra att ha öppet en normalt stängd dag…letar nog på någon lerkluddare på ön man är lite störd*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

frykis
0

Efter att ha jobbat som en tok fram till jul tänker jag ta ledigt i januari (som ju är ganska lugn i alla fall) och åka till Kuba i 14 dagar. Jag vet att jag har lera på hjärnan även på semestern så jag letar nog också på en eller två lerkluddare…

Om någon har varit på Kuba tar jag tacksamt emot tips om var man kan hitta roliga saker att titta på tex lerkluddare!?

LeWE
0

Jag jobbar t o m 23 dec. sen är jag ledig över helger o mellandagar. Öppnar igen efter trettonhelgen. Ska bara vara hemma med familjen, gulla med barnbarnet. Förra året åkte vi till Thailand men i år blir vi hemma. Vore fint med lite snö!! Kanske vi tar en tur till min syster i Stöde, få se.

zzaga
0

Ni som ska ut och resa. Glömm inte att ta foton av andra keramiker hem till oss! Det är jättespänannde att se keramiker från andar länder (tycker jag i alla fall:)

/S

pluppan
0

Tjohoo, i jul ska jag dreja och läsa på mer om glasyrer. Eftersom jag jobbar med annat till vardags är detta avkoppling för mig.

#6 håller med zzaga: vänligen ta med hem kort från världen utanför.

En riktigt god jul till er alla!

/Mariana

cherie
0

..jag lägger min energi på försäljning i butiken och att dona inför julen och väntan på besök av TOMTEN barn och barnbarn. JÄTTEMYSIGT tycker vi..God Jul

Bregotta
0

Hej hopp! Jag jobbar sista dagen idag (annat jobb än lera) och har sen ledigt t o m trettonhelgen, känns som en hel evighet! Skall bli härligt! När själva julafton är över kan jag strunta i det mesta och lergreja hela dagarna! Underbart! God Jul allihop! … och som många andra - bilder från världen vill vi gärna ha!

LenaR
0

I jul ska jag bara lata mig! Och möjligtvis skissa lite på vad jag ska göra i januari =)

#1 LAE, lycka till med armbågen och operation och allt, håller tummarna för att allt går bra för dig!! /Lena

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulla
0

Tråkigt med armen LAE. Skönt att du verkar ha annat som du vill göra under tiden.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_