logga
Måste ta tag i nån sorts grafisk profil för mitt företag, hemsida och visitkort i första hand.
Funderar över logotyp, bör den ha med verksamheten att göra tycker ni? Eller kan symbolen vara vad som helst (klart den kan, men vad anser ni?)
Tror de "starkaste" är de mest enkla… så enkelt som det går… och samtidig karakteristiskt så man känner igen den med en gång när man sett den nån enstaka gång…. lätt va!? :-)
Behöver inte nödvändigtvis vara keramikrelaterat… skulle kunna vara bara nån vridning av första bokstaven i företagsnamnet eller nåt som har med dig att göra på ena eller andra sättet……
Nej, behöver inte vara keramikrelaterat men ett tydligt ikänningsmärke behövs. Snygg typografi är viktig och räcker många gånger bra, en dekorfärg som går igenom alla delar i företagets profil är också bra. Så enkelt och luftigt som möjligt – inga krusiduller. Samma typsnitt, max två olika, alt. olika feta, bör också följa hela linjen.
Har du en snygg stämpel till till dina gods kan kanske den finnas som symbol.
Lisa/ grafisk formgivare

Min logga är min egen namnteckning. Känns personligt och bra. Har den på visitkort mm. Dessutom heter mitt företag inget annat än mitt för- o efternamn så det känns ganska naturligt.