Dan före doppare-dan!
Kollar "i fokus" för första gången idag. Har rännt lite på stan efter det "sista", gjort skinka, passat på att "bränna om" tomtarna jag brände igår, städat (men har lite kvar till imorgon - det blir jul ändå, det har LarsT:s frus hund sagt, kolla tråden "Dålig aktivitet" #8) och varit på julmiddag hos mamma. Har saknat er idag! Detta är avkoppling för mig. Att gå in o kolla om någon sagt något nytt! Om det är någon ny kul tråd på G. Imorgon hinner man väl inte men sen "ses" vi igen! Många hälsningar!
Ja, vi ses igen efter julhelgen. Ha det så bra i jul.
Blev tomtarna bra?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Ja, jag gjorde sena julklappar - tomtar och ljusstakar. Torkade i ugnen (mat-) och glasyrbrände direkt, allt enl de jättebra råd och tips jag fick här på forumet, Tack! En tomte målade jag med Cebex klarröda dekorfärg och sen transperent - den blev bra. Två tog jag röd engobe men de blev rosa så de brände jag om med dekorfärg å då blev de bra. Tomtarna har nu fått nya hem så tyvärr kan jag inte visa bilder (för det hann jag inte att ta eller ens tänka på). Nu är det skönt att man kan göra lite som man vill - när själva julafton är över även om den var rätt mysig! Hoppas att du och alla ni andra också haft det bra!
Vad kul att sakerna blev lyckade! Har själv haft en jätteskön dag med familjen och ser fram emot resten av helgen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_