Tips på form? pleas...
Hej hej…. Jag en uppgift i skolan….att skapa något i keramik …men jag behöver verkligen inspiration…
Jag vet inte "vad" jag ska göra
…..vad som helst funkar bara fomen inte är för enkel…eller för svår heller
Så kan ni tipsa mig om några former?

Vad tycker du är vackert..vag gillar du..tänk ifrån det!!
Vad är det för slags skola? Har ni mycket tid för keramik?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Se dig runt omkring! Det finns så mycket att låta sig inspireras av. Naturen ger mig alltid mycket inspiration.

nä det är bara en uppgift i "bild o form"
men jag kommer inte på något
tex hjärtan är inte min grej liksom…
Eller om du vill göra en skulptur så kan du tänka på en bok du läst, en dikt eller en sångtext du gillar och försöka illustrera den. "Små grodorna, små grodorna är lustiga att se." 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Måste du bestämma dig för vad det ska bli innan du börjar? När jag inte vet vad jag ska göra så brukar jag bara börja och då när händerna känner på leran så kommer formen. Det är bra dock att välja en teknik. Tummat, ringlat eller kavlat tex.
Antingen det eller så leta i din omgivning efter favoritsaker. Behöver inte vara keramik.
Kavla ut en bit lera till en platt lång bit. Den kan du forma till en fågel eller typ kanekbulle m.m.En lussebulle!

Frukt, grönsaker, stenar, känslor.
Gör gärna en jätteförstoring av ett litet föremål. Typ en fotbollsstor ärta. Eller nåt. Eller börja bara så löser det sig. Det bästa med lera är ju att det är bara att börja om, så länge det inte är bränt…