Potensiometer
Hejsan!
Är det någon här som har en Brent cxc och råkar ha en bruksanvisning där det står vilken styrka potensiometrarna för max och min i fotpedalen har för styrka?
Despo, cebex har stängt i en hel vecka:/
jag har en sådan men tittar nu i min bruksanvisning och hittar inget om potensiometer (?) vet inte vad du menar…….

Åh, det kanske inte står alls? Det är små ringar som sitter inne i pedalen. Där man ställer in hur snabbt drejskivan ska gå och i vilket läge som den ska stanna. I pedalen finns en blå och en röd plastplupp. Precis under dom sitter potensiomertarna.
ok det står så här vid den blå skruven justerar du så att tallriken stannar om inte tallriken står helt stilla när du nått den blå skruvens ändläge hoppar du över till den röda skruven. vrid då denna så att tallriken stannar. obs den röda skruven påverkar topphastigheten så den ska bara skruvas på om det är absolut nödvändigt

Aha. det står inget om vilken ohm potensiometrarna är på om man måste byta ut dom?
(tack så jättemycket för att du kollar åt mig!!:)
nej, står inget om det
vad är det som inte funkar som det ska?

Skit me:/
Potensiometern gick sönder för ett tag sedan. Det gick inte att se vilken styrka det var på den så vi tog en som vi hade hemma. Men för att drejskivan ska funka riktigt bra så måste man veta excat vilken styrka det är på potensiometern.
Så nu har jag följande problem med skivan: Jag kan antingen ställa in den så den går fort , men då rör sig drejskivan lite hela tiden och jag måste isf stänga av strömmen för att den ska så helt stilla. Eller så kan jag få så att den går ganska långsamt på topp hastigheten och då står den helt still när den är i botten.
ZZaga, kan du inte slå Cebx i Gbg en signal? Bosse brukar kunna lösa det mesta och en "rätt" reservdel sparar ju mycket irritation…

Jo, jag får väl testa det. Det var kanske bara i Malmö de hade stängt hela veckan?

#8 Tyvärr zzaga, jag fick meddelade om att de har stängt t o m den 5 januari, men du kan ju ringa o testa, kanske han är där ändå (fast antagligen inte, jag skulle inte gå dit om jag hade julledigt…).

aha… Stockhom menar du nu?

Nix, Göteborg. Fick en röd lapp med min faktura därifrån innan jul (+ att ajg frågade när jag var där veckan innan) där står det att
"Så här jobbar vi på Cebex vid Jul- och Nyår
22 dec stänger vi kl 12.00
2 - 5 jan stängt"
Men ring o kolla, kanske har du tur! Tråkigt för dig med drejskivan 

Ok.. men tack iaf:)
Jag klarar ju mig det är bara så himla irriterande. Kanske lär jag mig någe nytt genom att lära mig centrera även om drejskivan går skitsakta? Vem vet?