EOD fred 5 Jan
Här govänner har ni dagens föremål:
http://www.ceramicsmonthly.org/images/months/2007-01/Hoard1.png

Jag tror det bliiv något tjing på ledningen, han bara stånkar(datan) alltså men det kommer inget
hm…, vet inte om det kan bero på att vi bara her modem, ingen breda bandet alltså, vi befinner oss i radioskugga här på Kullen, så vi har lite problem med cyberkontakterna.

För mig funkar länken. Har några andra problem? Säg till i så fall!

Länken funkár för mig med. Denna gillar jag inte men den är ändå spännande på något sätt. Den känns lite för naiv och rå. De små "öronen" på sidan gör att jag ser den som en gubbe, med långt ansikte och de små öronen som ögon, lite som Simpson ungefär, (man kan till och med se naveln på magen!). Nej jag gillar den inte men kan inte låta bli att titta på den, om och om igen …
Jag gillar den för att den är såpass rå av sig. Man har inte överarbetat den och man kan fortfarande se lerans speciella karaktär, hur man farit fram med kniven och skurit, märkena som är kvar är härligt autentiska.
Så gillar jag att den har något ur-keramiskt över sig, den är primitiv och matt i skärven, den verkar rymma historia vid anblicken.
Det finns en bra kontrast i att tillverkaren har drejat en fin, alldeles rund boll i basen och så har hon/han satt en kantig, men ändå mjuk hals och så har hon knycklat på två små öron längst uppe på. Lite barnsligt o befriande, med humor!
Den verkar oxå taktil i sin råhet, man vill lägga händerna om den o känna…

Tycker den är fulsnygg, lite medeltid på nåt vis.

Njae, jag är inte jätteförtjust i när det är knivmärken och sånt, det känns inte färdigt då. Och den nedre delen är varken rund eller fyrkantig, det stör mig lite. Men helheten är häftig och färgerna härliga.
Nej, en kruka som jag verkligen inte gillar. Den säger mej ingenting utan lämnar mej helt oberörd. Tycker inte heller om den runda delen ihop med överdelen.Och dekorationen på den tycker jag inte hör ihop med krukan heller.
JAg både gillar den och inte….gillar färgerna i den och det lite råa uttrycket, men samtidigt blir det råa nästan för rått….nästan som om ett barn gjort den. (behöver ifs inte vara negativt) Tycker dekorationen är fin i mönstret men jag vet inte om jag tycker att den passade in så bra med krukan.

Nej jag tycker inte om den känns som den inte blev färdig på något vis….och öronen är verligen små.
Den tycker jag om - mycket. Jag skulle ändå vilja testa att ha samma, den litet mörkare färgen på hela, bara för att se hur det ser ut.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag gillar den här också. Jag skulle ifs vija ha botten delen lite ruffare för att passa med ovandelen. Färgen gillar jag och de löjligt små öronen:)