Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1046 ggr
zzaga
0

EOD onsd den 3 Jan

Nej jag har inte glömt er:D

Här är dagens föremål:

http://www.barngalleries.com/images/artSpace/vase_copy.jpg

Den är gjord av John McGill. Jag hittade ingen info om bringaren alls mer än att det står "mixed media".  

Ett ypperligt tillfälle för alla ubåtar att titta upp till ytan lite;)

lotta2
0

Haaaa, den älskar jag. Så fullständigt utflippad och svulstig. Skitrolig, den hade jag velat ha hemma.

LenaR
0

WOW! Jag blir helt lyrisk! Vilken underbar tillbringare! Tänk att ha den att dekantera vin i… Hur skulle vinglasen se ut för att passa ihop med kannan?

Fantastiskt vacker, sagolik och med underbara färger, sobra som en gammal oljemålning! Jag leviterar… Man måste ju bli lycklig av att se den kannan på matbordet? Jag är förälskad!

(PS: Jag har en teori om varför det är så mycket svårare att formulera det man tycker om än det man inte tycker om. All verbalisering rör intellektuell analys snarare än känsla, så man distanserar sig från objektet när man analyserar det. Det tror jag man intuitivt drar sig för.

Eller med andra ord, jag tror aldrig jag kommer att säga något särskilt intelligent om de saker jag älskar. Nåja!)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hanna--
0
lotta2
0

Nej men Hanna ser du inte den underbara formen på själva kannan?? Den tycker jag är vacker!!

JennyKrita
0

Nej, jag gillar den inte heller. Mitt omdelbara intryck av den är att den känns elak…. lite elak häxa över den…

Hanna--
0

# 4 hmm ,du menar grishjärtat som kröns av en korsett från Moulin Rouge för att avslutas med en alabaster tratt från 30-talet ?
Skall titta igen på bilden…Skrattande

zzaga
0

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka:) Jag tycker nog mest att den är ganska rolig. Ibland kan jag bli lite lack på det här "svenska" , "stilrena" (läst tråkiga) utan attityd alls.

Mest av all tänker jag på aubergin och drakar när jag ser den:)

Men jag skulle nog inte vilja ha den här hemma… men den är kul att titta på:D

pluppan
0

åååh, vilken underbar tingest! jag älskar den, som tagen ur en saga och med små drakvingar och allt.

är den förtrollad????

Ulla
0

För mig är den en frukt från en förtrollad skog. Som tagen direkt ur Sagan om Ringen. Färgerna är helt perfekta. Den skulle vara ännu finare om den inte såg så vass ut på en del ställen.

Mixed media var det? Är det de vassa delarna som är av någon metall månne?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

zzaga
0

8

Det tror jag absolut att den är:)

LenaR
0

Elak? Grishjärta? Tratt? Vass? Nej, jag ser det inte! Mitt hjärta sjunger när jag ser den och jag vill fortfarande HA!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

kinnekulle
0

Nja inte riktigt min smak, det är föööör mkt fantasy över den, jag håller mig nog till de svenska "väsen" men färgerna e helt ok, jättefina, men bara toooo much, känns lite som, panik ja, hjälp vet, hjälp inte riktigt när det e nog…

zzaga
0

Det är så roligt , när jag valde den här så tänkte jag att, nu nu ska jag välja nån som de verkligen inte kommer att gilla, och så är det nästan tvärt om :D Det är verkligen roligt att höra vad ni tycker :D

Bojjan
0

Formen och färgen på kannan tycker jag är helt OK men jag gillar inte alla "girlangerna" runt om med vingar och allt - tänk bara att diska den - hjälp!

lotta2
0

Bojjan, den ska inte diskas, den ska stå på en hylla och bli beskådad som ett konstföremål. Inte ett bruksföremål direkt…Men alldeles underbar….Flört just genom sin oanvändbarhet..

LeWE
0

Det måste varit roligt att göra den.. fantisera som att skriva en saga, jag tycker den är häftig!

Denna kommentar har tagits bort.
Jordemor
0

Även jag tyckte om kannan. både färger och form. Men för att komma till sin rätt bör den förstås inte ha så mycket "konkurens". Jag skulle lätt kunna ha den här hemmaGlad

tubtub
0

Jag gillar den skarpt.

Så skönt att slippa funktionstänkandet och de rena linjernas lag för en stund.Tror  att det skulle bli en hit att ställa fram bringaren med lite saft i  bland mormorskopparna. Garanterat att någon skulle kommentera den. Kanske en isbrytare under lite stela stunder Glad

avalon
0

Det snyggaste jag sett på länge. Jag gillar formen, den ganska tunga fröformen och sen dom härliga insektsvingarna. Färgerna var oxå perfekta, lite jordiga och dova. Den känns verkligen genomarbetad och genomtänkt. Jag gillar oxå att det är ganska uppenbart att man inte skall eller kan använda den.

Pia
0

Otroligt läcker *säger en lekman*, den väcker både fantasi och habegär! Mer sagokänsla i vardagen, det tror jag de allra flesta skulle må bra av:)