Storm
Hur har ni det på västkusten nedåt landet i stormen? Verkar vara en rejäl storm. Det blir väl inga bränningar gjorda när elen försvinner? Här lär det blåsa rejält till kvällen. Konstig vinter!

Jodå, vi sitter här (lite söder om Varberg) och hoppas att takpannorna inte ska blåsa iväg…
Har inte vågat sticka ut näsan utanför dörren på hela dagen men i morse var jag lite sugen på att åka ner till hamnen med kameran och föreviga det hela. Min man avrådde mig dock å det bestämdaste, så det blev till att stanna hemma. Det hade nog blivit fina bilder
.
De har ju sagt på teve att det ska avta här framåt kvällen, men än har vi inte märkt att det lugnar sig.
Visserligen har jag inte planerat någon bränning idag men vi har faktiskt inte blivit av med elen ännu - peppar, peppar…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Här i Sydöstra skåne har det inte varit så farligt även om det blåst rejält.

Här har det stormat ordentligt (norra Halland). Vi har varit utan ström sedan 10.30 men nu kom den tillbaka. Nu verkar det värsta gått över men det är ff många runt omkring som inte har ström.
här blåser det rejält nu (dalarna) men tidigare idag har vi haft en underbar dag nu när snön äntligen kommit.

Å vad härligt Pluppan, - inte att det börjat blåsa utan att ni har fått snö!
barnen har varit tokglada att snön äntligen har kommit och vi har varit ute och åkt skoter utanför på åkrarna idag

Hej, här på västkusten, 3 mil norr om göteborg och bara nån km från havet har det blåst ordentligt idag. Vi har hållit oss inne medan takpannorna flugit ner från taket…
Vi har ett 20-tal krossade på gårdsplan samt ett antal som ligger lösa på taket. Sånt e det, men det går ju att fixa, undrar just om hemförsäkringen täcker stormskador?

Ja, snö skulle jag verkligen vilja ha… Det blir så ljust direkt, behövs inte så mycket.
Ja, hu, här har det blåst, vi bor 300 m från havet och helt öppet runtomkring så är det att hålla i sej när det sätter fart! Men tack och lov inga skador på hus eller oss.
18 timmar utan ström, inget värre än saknad efter keramik i fokus. Men mycket lyckliga var vi att vi installerade en braskamin förra året. Blev en ledig dag från verkstaden och ingen skola för barnen :D Och nu har vi en mycket svajig telefonanslutning men bättre än ingen alls. Och man får ju vara glad att man klarat sej så bra ändå.
Äntligen, jag har haft abstinens i flera dagar nu!!! Strömlös och utan Keramik iFokus på 3 dagar… Att vi inte haft el och fått laga mat på vedspisen, inte kunnat spola i toaletterna må va hänt men att inte få sin dagliga dos med Keramik i fokus 

Det kan jag verkligen förstå att det varit jobbigt!!

… men tänk vilken lycka när man kommer tillbaka! Va mycke kul att läsa!