OT-Nyårslöften?
Lite tidigt kanske, men ska man hålla nåt man lovar så måste man ladda en tid före, inte sant? Jag ska gå ner minst 5 kg, mitt löfte till mej själv.
Lovar ni nåt till 2010?
Rolnor , det kommer du att klara. Bara lite raska promenader ett par ggr i veckan.
Kommer inte ha något speciellt löfte iår. Det förra var rökstopp. Vilket jag klarade. Fy, tusan vad jag är duktig.
Imponerad!
Motionerar redan 40min om dan, men äter och dricker för mycket, besvärligt när det finns så mycket smaskens(och när man är så duktig kock!!).
Ja, faktiskt, nyårslöften har jag sällan haft, men nu har jag köpt gymkort. Tanken är att jag ska träna regelbundet 2010 - för att orka arbeta med keramik i minst 30 år. Tror att med det som motivering är det lugnt! Gott nytt år!
År 2010 ska jag… tjäna massor med pengar, nästan oanständigt mycket, det lovar jag! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
lycka till Rolnor…. jag har faktiskt börjat i din anda. Har kört i 3 månader och tagit 14 kg. Jag cyklar varje morgon 30 min och kör situps och armhävningar. har 20 extra kilon sedan barnen som hängt över mig sedan jag inte kunnat träna som jag gjorde förr….. Skönt att vara igång, och man mår ju förträffligt. Tror att träningen gör att man förbränner mera för jag är strikt med maten på veckorna och unnar mig både ett glas vin och god mat på helgerna. Det funkar ändå.
Annars så var mitt nyårslöfte förra året att sluta småhandla mat var och varannan dag utan planera vår veckomatsedel och storhandla 1 gång i veckan. Förstår inte varför detta ska vara så svårt…. jag får jobba på det nästa år oxå. Och så SKA jag ha mera tid över för keramikande. Det lovar jag mig oxå!
Gott Slut och Gott Nytt 2010 allihopa!
Tack! 14kg är repekt, förra gången jag försökte gå ned bled det 14kg för mej också, men siktet var inställt på att jag skulle bli lika smal som när jag var yngre d.v.s. runt 80kg, och det var orealistiskt, nu ska jag först ned till 100kg, sen får jag se…
Mitt nyårslöfte är att ta det lugnare..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ja, abbis, du verkar ha många järn i elden, är nog ett bra nyårslöfte för dej.
Lycka till. Rolnor!
Lena R De var bra! Tjäna massor med pengar.
Raku-lotta Gud vad du är duktig.
Jag vill också gå ner lie. Väga som förut, som Rollnor skrev. Jag har aldrig vägt mer än 50. Nu har jag gått upp 5-6 kg sedan rökstoppet. Inte över, men det känns verkligen inte bra. Svårt att ställa om. Tänker börja gå ett par ggr i veckan i rask takt. Undrar om de räcker?
Våger inte lova nåt, men en sak jag skulle behöva ta tag i är att inte säga ja till lika mycket roliga "grejer". Minska lite på tidsoptimismen "helt enkelt"
. Att säga nej till jobbiga saker är en sak, men att tacka nej till sånt som är superkul… är svårare.. att acceptera att tid och ork räcker inte till för allt superkul som finns…
#10 Det problemet skulle jag vilja ha, att det hände så mycket roliga saker så jag fick tvinga mej själv att tacka nej ibland… 
Visst låter det som ett lyxproblem, fast det är rejält nog. Hänger ihop med att jag har så lätt för att tycka saker (massor av olika saker) är superkul.. att "brinna". det handlar altså inte om att jag blir bjuden på massa kalas jag måste säja nej till :-) utan snarare att jag går igång på minsta lilla ….o tycker nästan vad som hälst är superkul
och viktigare än allt annat… en stund tills nästa besatthet sätter in…
Jaså DEN sortens roliga saker!
Ja, då har jag samma problem… och säkert de flesta på den här sajten? 
Det tror jag med
har allt lagt märke till ett flertal med samma läggning här på sajten 

Nyårslöften blir lätt så tuffa. I år ska jag lova mig själv något riktigt kul!
Jag lovar att dreja minst två stora fat eller krukor varje vecka åreta ut. Förhoppningsvis är jag upp på femkiloskrukor till nästa årskifte.
Två kilo är ok nu. Tre blir tufft att få snyggt och kontrollerat.
Ett tråkigare blir det nog med. Gå ner i vikt behövs ej. Lyckligt lottad. Men jag ska träna mer. Annars lär även jag få lova viktnedgång nästa år.
Lycka till med Er löften.
#15 Vilket bra löfte! Jag tror jag ska haka på det på något sätt, kanske en stor kruka per månad.
Nyårslöfte? Det gamla vanliga, träna mera och äta bättre. Jag har kommit igång bra känns det som, men det behövs bara en förkylning så är det förkylt igen. 

Nyårsönskningen får bli att jag skulle vilja vara modigare. Mycket modigare.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nyårslöften
inget jag brukar fundera särskilt mycket på, tills nu efter att ha läst era tankar. Sluta röka - redan avklarat, gå ner i vikt - liksom lerfan lyckligt lottad. God mat och ett glas vin tillhör en del av livets njutningar så det vore ju dumt att sluta med.
Finns säker mycket man skulle kunna bli bättre på men ett år går ju så fort och då är det ju dumt att lova för mycket som man kanske inte kan hålla.
Jag skulle behöva bli bättre på att leva här och nu och inte fundera på vad som händer sen, försöka njuta av nuet. – Jaa, det får väl bli ett nyårsöfte i år
Ett löfte jag redan har till mig själv är lite i Ullas spår, att vara mera modig.
Jag har en sak som jag ska ta tag i efter årsskiftet och det är supernervöst men jag ska, ska ska ska… VILL vill vill VILL…
Mera om det när det är klart. ;-)
#19 nu blev man ju nyfiken!
#18 Ja det är viktiga saker!
Löfte,löfte, ska sluta och klättra med träskor och tro att man kan flyga .Det blir ett fritt fall och efter 3 veckor så har jag inte hittat alla ryggkotor än men alla glasyr hinkar klarade sig
fall höjd + egen vikt.

Köpt gymkort för att vara snäll mot rygg och nacke! Förhoppningsvis försvinner ett och annat envist graviditetskilo i maskinerna. Sitter som berget sedan jag fick minstingen för tre år sedan. Och så ska leran givetvis få mer tid.
Jag ska avge ett löfte till - att ge mera tid till att träffa mina vänner. Har med åren blivit allt slöare och slöare med det. Det är så lätt att krascha i soffan framför TV:n. Jag har så många bra vänner som jag inte vill förlora. Det löftet borde inte vara så svårt att hålla.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Aj aj… Leta vidare efter kotorna, de behöver man. Allihop!
Krya dig och helt klart ett bra löfte.

Det var en bra idé, Ulla. Som du säger, det är lätt att krascha i soffan. Det löftet ska jag också ge mig själv. Förutom det; gå ner några kilon, planera mitt arbete bättre och städa i verkstan oftare etc etc…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Vilka bra nyårslöften! Jag hakar på både viktnedgång och att ge mera tid att träffa vänner. De där extra kilona efter graviditet är envisa, men jag ska ta mig tusan ut och kuta minst 3 ggr i veckan varvat med gymmet. Man mår ju så fantastikt mycket bättre av det också… och får mer energi till vänner och verkstad.