Gott Nytt År från mig. Jag åker till Thailand i januari
och får tillfälle att "vila" från keramiken, kanske ändå att jag får nån inspiration till nåt nytt!!
Siktar också på 2010. Nya ideer! Sem. i värmen kommer senare.
2010 here I come! Massor av energi och nya idéer. Jag har ju förstås inte fått dom än, men dom kommer det känner jag på mig. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag brukar hålla mig borta från verkstaden några dagar och gå på olika utställningar. Det brukar generera både idéer och energi.
Bränner min brors julklapp, han kommer på besök imorgon, tanken är att den ska hänga på väggen i hans studio i Karlskoga, risken är att den bli FÖR ful, har en "knorr" på det hela så kanske det kan bli kul, ska posta en bild om den inte suger alltförmycket.
Här är det full rulle igen efter julhelgen..Brukar alltid kännas lite avslaget efter julruchen men det har varit en hel del folk i butiken och en del har handlat rejält.Måste vara julklappspengar*L*
2010 kommer jag göra en del förändringar i min verksamhet så våren kommer se annorlunda ut..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#7 Gratulerar!
Brukar alltid börja året med att inventera och göra klart bokföringen för året som gått.
Tiden går fort när man har roligt sägs det!! Då måste detta året ha varit himla kul, för det känns som om det var igår jag fixade det
Kom precis på vad som var kul iår, jag upptäckte ju iFokus
Gott Nytt År på er alla keramiknördar!!!
Urk!
grävde in mig till verkstan på morgonen …. +4 grader på termometern derinne, men allt som står på golvet är bottenfruset.. har varit runt 20 minus ett antal dagar och dessutom långa strömavbrott (har endast elvärme i verkstan). Har i alla fall knöklat ihop en sån deg till egyptisk pasta och tagit med den in…till skrivbordet på en plastbricka… för bli lite mjukstart på keramik-året 2010.

men även vi i södra Sverige fick lite snö lagom till nyår! Här kommer en vinterbild från Halland.