Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 5651 ggr
Jessika
0

Ugn

Hej!
Jag har tänkt köpa min första ugn så jag har tagit in offerter på ugnar. Det är en väldig variation på pris beroende på märke och leverantör.

Min fråga till er är om någon känner till ugnen Kittec CB Studioline, och om det är en bra ugn trots det låga priset? Automatiken som föreslagits är TC 40, är det en bra modell till stengods?

Hoppas någon vet mer än jag!!

kia1
0

Jag har en automatic som heter TC 60  jag tycker den är bra och enkel att förstå Jag vet inte om TC 40 är enklare än 60 men om det är så tycker jag du ska byta till 60 för annars så växer du nog ur den rätt så fort (eller kanske en ännu bättre som du har fler segment i)

Jessika
0

#1 Jo TC40 är nog enklare.

Kan du bränna glas med TC60 oxå?
Vad är anledningen till att du känner att man växer ur den (automatiken)? Tycker du att man vill ha fler funktioner ju mer man lär sig?

Som sagt, jag är nybörjare och vill dels inte köpa för dyr utrustning men jag vill heller inte känna sen att jag snålade in för mycket.

kia1
0

Jag kan bränna glas med den här atomatiken men jag tror att om du ska gör stora saker så är det bra med en mer avanserad men det ska du nog fråga Eva på glaskonst om hon är expert på sådant.

Om du ska bränna glasyrer med mycket kristallefekter då är det bra att ha en atomatik med flera segment på ( du kan ställa in en längre kurva alltså olika topptemperaturer och hålltider)

Hoppas du förstår vad jag menar jag är inte sådär jätte bra på att förklara.

avalon
0

Jag har en tc 40 och den fungerar utmärkt för mig. Det jag har saknat är torkprogram, alltså att man kan ställa ugnen på 100 grader i flera timmar. Men det har jag löst så att hag har ett litet ugnsrum och har hyllor där, så får grejerna stå några  bränningar. Jag jobbar inte med Kristallglasyrer heller, då måste man ju ha nåt mer avancerat. Jag vet inte hur stor prisskillnad det är, det kan ju vara ganska avgörande.

lotta2
0