Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1967 ggr
flugufrelsarinn
0

pyrometerpinne

Hej, vi köpte en gammal brännugn till vår verkstad men pyrometern råkade paja i frakten. Alltså bara själva pinnen man sticker ner i ugnen.. Nu letar vi efter en ny sådan och jag tänkte jag skulle slänga ut en liten förfrågan här till att börja med.. Ifall någon har en sådan pinne att sälja hojta gärna till! (och jag är nybörjare och ett tekniskt freak så jag kanske inte är helt korrekt i mina beskrivningar.) Jag kan försöka lägga upp en bild på den trasiga biten så kanske ni vet vilken jag menar…

flugufrelsarinn
0

termogivare kan den benämnas har jag nyss fått höra =)

[rolnor]
0

Det beror lite på om den tunna tråden(termoelementet) inuti "pinnen" är trasig, du kan bli tvungen att byta allt, kan kosta en liten slant. Om bara själva höljet till termoelementet är paj så blir det billigare.

flugufrelsarinn
0

Jag tror bara det är höljet som är trasigt, båda höljena dock. Tråden ser hel ut.. Hur går man tillväga för att byta sånt? Vem säljer reservdelar?

[rolnor]
0

Beror kanske på hur gammal utrustningen är, men sådana höljen finns nog att få tag på skulle höra med Cebex eller Lars Tärn, kanske Seeman. Höljet behöver egentligen inte vara exakt samma märke och model om jag förstått rätt.

flugufrelsarinn
0

Den är nog ganska gammal.. men jag får mejla eller ringa till dom och höra efter..