Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 824 ggr
zzaga
0

EOD 3/2 Tekanna

Hellojs!

Här kommer dagens EOD.

http://www.tomandelainecoleman.com/images/elaines%20photos%20014[1].jpg

Jag har inte så mycket info mer än att den är gjord i porlin och är gjord av ELAINE COLEMAN

Tack snälla Mia Tua för förslaget!

Alla förslag mottages tacksamt, fina som fula:D

Ha en härlig fredag!
/SagaV

MiaTua
0

Den är i porslin reduktionsbränd.

Här är en länk med recept och hur de arbetar

http://www.ceramicsmonthly.org/selectarticles/jan03_4857.pdf 

MiaTua
0

Jag tycker om ytan och att glasyren lägger sig vacker i de skulpterade.

Det är Tom som drejar och elaine som jobbar med ytan.

L.A.E
0

Är mycket imponerad vilket fint arbete +celadonen = snyggt

AnnaTH
0

Den här tycker jag är jättevacker! Påminner mig om Sagan om Ringen på något sätt - ser det ut lite som "trädådring" på kannan kanske…?

Fin!

Bregotta
0

Verkligen jättefin!

Men HJÄLP, jag har ett problem. Jag kan inte hitta knapparna till "min sida", längst upp (eller de andra knapparna heller för den delen), eller till "skriva inlägg". Hela översta raden är borta! Plus "reklamrutan" överst i "bården" Är det något jag gjort eller är är det fler detta inträffat för? Ledsen zzaga att jag måste skriva det i denna tråden men jag kommer inte "igenom" någon annanstans! Det funkar på jobbet men inte hemma. Antagligen är det något jag gjort… Panik!!!

Ulla
0

Nej, du har inte gjort något fel. Det är flera andra som råkat ut för samma sak. Ha litet tålamod så löser det sig. Det är en känd bugg som inte alla drabbats av.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Bregotta
0

Tack Ulla! Jag fick lite panik! Letade efter en tråd att hugga tag i och ropa på Hjälp! Man känner sig lite handikappad - vill prata men kan inte! Nu känner jag mig lugnare! Tack!

lotta2
0

Underbar tekanna. Sedan är jag ju som jag många gånger innan sagt oerhört svag för celadonglasyrer, men denna var verkligen något  extra. Riktigt snygg kanna.

avalon
0

Verkligen jättefin !! Mönstret i ytan var häftigt och glasyren passade superbra till det.

pluppan
0

hoppsan jag lär gå emot strömmen

jag tycker att den är hiskelig . formen känns inte proportionerlig och inte snygg i mina ögon. ådringen är vacker men nånting ger mig rysningar. den får inte bo hemma hos mig!

smaken är som baken……tur är väl det!

Ulla
0

Jag tycker inte heller om den. Glasyren är fin, men kannan ger mig också litet spökkänsla. Jag har nog läst för många rysare, kannan påminner mig om bilderna i en sådan.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

MiaTua
0

Ulla visst är det en spöklik känsla. det är det jag gillar.

avalon
0

Jag gillar oxå att den är kuslig.