Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2626 ggr
RudeGirlPottery
0

Vit allroundlera

Har länge använt CS900, en vit stengodslera från Cebex. De kallar det för en "allroundlera" och jag är benägen att hålla med. Den funkar bra till det mesta, små- och stordrejat, kavlat, handbyggt mm.

Hur som helst, nu ska jag byta leverantör till EDAB keramik i Strängnäs. Han har Ceramas sortiment och jag undrar om någon är bekant med deras leror, om de har någon vit stengodslera som funkar till många olika saker?

Jag vill byta eftersom jag bor i Örebro och vill kunna åka och hämta mina varor själv och Strängnäs verkar vara den närmaste återförsäljaren. Eller är det någon som känner till någon annan i närheten av Örebro?

Ulla
0

Om han  har Ceramas sortiment så har han kanske tillgång till Cebex sortiment också. Cebex har ju blivit uppköpta av Cerama.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

mangobango
0

CS900 är en av de bästa leror jag testat. Jag tycker också att det är bättre att behålla en lera du är bekant med och gillar, dvs om den finns i Strängnäs. Annars vet jag flera som jobbar med keramik som  gilla Cerama 254. Jag har provat den också under denna vinter, men den är inte lika smidig och lättformad som CS900.

RudeGirlPottery
0

Kul att vi är flera i fancluben! Och tack för info. Jättebra att veta inför nästa köp.