Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 968 ggr
ingvar
0

lime-grön stengodsgl.

skulle vara tacksam för recept på någon matt eller silkesmatt lime-grön stengodsglasyr.

mvh. ingvar

zzaga
0

Jag såg nån som blandade gul och grön fk. i en glasyr och fick just limegrönt.

ingvar
0

Det är min teori oxå. Mitt problem är en beställning på 100 muggar på kort tid. Vill bara ha lite tips.

zzaga
0

Ok… jag vet inte vilka % hon andvände:/

Bruzapetra
0

Gav de dig ett färgprov på just lime eller fick du göra lite som du ville? Stressigt förstår jag med så många muggar. Jag hade nog nästan köpt en färdigglasyr till en sån beställning om jag inte haft nån bra glasyr. Då ser man ju direkt hur den ser ut, Men det är ju jag det:)

Vavrakeramik
0

Jag fick en beställning på muggar som skulle vara gråa, gjorde massor av färgprover o hittade en som jag var nöjd med. Och sen gillade de inte glasyren o köpte inte muggarna. Numer får kunderna välja bland de glasyrer jag har i mitt sortiment… Låt kunden se färgprov innan du gör så många i  specialfärg.

LenaR
0

Ska du ha samma glasyr på ut-och insida? För om du inte ska ha den på insidan har jag en barium-/kromlime, men den är supermatt, så den är inte så trevlig till en insida. Om jag minns rätt hålller den sig inom gränsvärdena iaf.

Vi hade en blank lime som innehöll 8% citrongul färgkropp och 1% kopparoxid. Men jag vet inte hur de procenten blir i en matt glasyr förstås :/ Kanske något att utgå ifrån!!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.