Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 2756 ggr
[karamell]
0

Favoriter????

Det skulle vara kul att få lite namn på era favvo keramiker, så man kan kolla upp lite rolig keramik på nätet..

En av mina är nicolas lees uk

susanne.k.wall
0

Hej! John Leach är en höjdare, likaså Ruthanne Tudball./SusanneGlad

Vavrakeramik
0

leta bland gamla trådar, det finns en om favoritkeramiker som är både lång o innehållsrik.

abbis
0

astrid anderberg bornholm

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

wiffslan
0

Var för några år sedan i Budapest och "hittade" den ungerska keramikern Margit Kovacs. Fantastiska skulpturerSkrattande Stora, vackra och personliga! Tyvärr så är de flesta sidor om henne på ungerska så man fattar inte ett skvatt men man kan ju iallafall njuta av bilderna. Testa den här länken tex. http://www.hung-art.hu/frames-e.html?/english/k/kovacs_m/index.html

Kram/ WiffslanKyss

zzaga
0

Jag gillar Justin Novak's skulpturer.

solei
0

Är astrid anderbarg fortfarande verksam? Skulle vara så kul o se hennes roliga kråkor igen! Kan man hitta henne på nätet?

Hubert
0

Herta Hillfon…… Hade förmån för ett par år sedan att träffa henne i sin atelje över en fika, fantastiskt!/Louise

Vanja-K
0

En som jag gillar, skarpt är;  Carl cunningham-Cole   

Bor i storskogarna i Småland OJ, vilka fat han gör.

susanne.k.wall
0

Vet du att det finns en fin film om honom? Håller med dig om att hans saker verkligen är vackra/Susanne

pyromanen
0

finns det foton på nätet med hans fat?

Bregotta
0

#8 och 9, jag blev jätteintresserad av honom och filmen. Gick in på www.ginza.se som säljer Cd, dvd på nätet och där finns filmen för 29 kr + frakt = 58 kr! Jag beställde!Härligt. Kollade på Google och den har fått jättebra kritik.

lotta2
0

Den filmen är jättefin. Jag älskar hans grejer, och hans stora fat är fantastiska!! Han verkar vara en trevlig en, och vilket liv! Uppoffringar för konsten, ja verkligen…:D

Vanja-K
0

Jag såg filmen om honom på tv. Har spelat in den på video.

Hela programmet med honom var bara så otroligt fint. allt passade ihop.

Hubert
0

Carl Cunningham-Cole filmen om hans keramik, är det någon som vet var man kan köpa den? Har letat men hittar inte Gråter

[rolnor]
0

Hans Hedberg, han har fantastiska glasyrer.Glad

susanne.k.wall
0

# 14 Hubert! Carl Cunningham Cole-filmen finns att köpa på Lovefilm.se. Filmen heter Masterpiece./Susanne

[rolnor]
0

En annan; Kenneth Williamson.

Godsagare
0

Har just blivit väldigt sen till jobbet…

Hittade filmen på nätet här: http://vimeo.com/8760358

Nu måste jag sticka!

Underbar film!

j-aan
0

Det finns många som jag tycker om.  Shiho Kanzaki är en av dom.

rikardbornholm
0

Som sagt det finns många goda keramiker där ute. Bland mina favoriter är:Jörgen Hansen www.jorgenhansen.com samt Tim Rowan www.timrowan.com och Pekka Paikkari.

Rikard..

LenaStina
0
#18 Tack så jättemycket för det filmtipset! Den bara ni måste se.
Tar 45 minuer så sätt er med en kopp kaffe och bara njut. Väldigt vacker film som berör.
LenaStina
0

Oj vilken stor text det blev. Det var inte meningen.

[rolnor]
0

#18 Oj, så fint, skulle själv inte kunna dreja så stort, speciellt inte på sparkskivaSkrikandes.. Inspirerande med djur och natur, en fantastisk man.

Tack för länken!Glad

Wabisabi
0

#18 Tack för tipset, jag njöt varenda minut!