Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2392 ggr
[rolnor]
0

Fotbolls-VM?

Den enda kopplingen (förutom att jag älskar båda) mellan fotbolls-VM och keramik som jag hittat är att målvakten i Uruguay heter Muslera, sen kan man ju fundera på var man hittar sån lera eller vad den används till (???!?)Glad

Ulla
0

Det kanske var den leran de använde sig av i en film (tvserie?) som jag råkade se en snutt av på TV tidigare idag. Där drejade dom muggar och brände med glasyr redan samma kväll. Och det funkade.Förvånad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

j-aan
0

Keramikhistorian del 3 illustreras av ett trebent kärl vars hänkel har en form som får mig att misstänka att den är gjord av muslera.

[rolnor]
0

#3 Ja kanske var det den här diskussionen jag ville ha, så blir man när man varit singel i 12 år… (??!!!)Cool

pyromanen
0

historiska keramikfiguriner från Peru kanske faller i gubbsens smak?

http://www.swerdloff.us/Lima/pages/Lima - Museo Rafael Larco pottery Moche1_jpg.htm

[rolnor]
0

Ha, ha, en udda grej är att det ser ut som två män, grova drag i ansiktet, som roar sej tillsammans?? Man kan ju undra hur ett formspråk uppstår, Afrika, Europa, Sydamerika, vad är det som styr?

Glad

[rolnor]
0

Kanske delvis inspiration från dom växter och djur som lever i området, men det måste ju vara mycket mer komplext än så?

Det är väl lika svårt att förklara hur olika språk uppstår?

LenaR
0

#4 Haha, och båda tar sig för pannan, varför det?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.