Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 816 ggr
Linda
0

Kurser

Jag är totalt nybörjare ja vill inte ens kalla mig det men har en längtan att få skapa något av lera och blev därför glad när Ulla startade keramik sajten.

Jag har kikat lite på vuxenskolans utbildningar är lite sugen att gå någon kurs när man kan köpa tid för pengar..dvs..

Finns det inte helg kurser eller liknande och vad är lättast att börja med?

Det är jätte rofullt att bara leka med ungarnas lera och skapa konstiga saker..men balsam för själen nu när kylan är här och man vill vara inne och mysa..

mvh Linda

Ulla
0

Kul att du funderar på att anmäla dig till en keramikkurs. Jag tror inte att du kommer att ångra dig. Det finns så mycket man kan göra med leran så man tröttnar aldrig. 

Det finns massor av keramikkurser. Själv har jag gått på Folkuniversitetet i Stockholm under flera år, och jag vet att ABF och alla de andra studieförbunden också har ett kurser i keramik. Vuxenskolan är säkert precis lika bra som alla de andra.

Det bästa är väl att kolla vad som finns i närheten av där du bor. Det brukar stå i kursbeskrivningen om du behöver några förkunskaper, men de flesta grupperna är ganska blandade och det fungerar alldeles utmärkt.

Den här länken till Folkuniversitetet ger en liten bild av utbudet.

Lycka till med keramiken! Vi kanske snart får se ditt allra första verk här  i forumet.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Linda
0

Tack!

Mvh Linda

Ulla
0

Hur går det Linda? Har du fastnat för någon keramikkurs den här terminen? Det är förresten inte för sent än, de har nog inte startat upp ännu.

Dessutom verkar det som om många kör i flera omgångar, man går typ 5-6 gånger och sedan börjar en ny kurs.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_