eod 14/2 kakfat
glad all hjärtans dag på er!
Lite rosa så här med tanke på dagen.
http://www.studiopottery.co.uk/images/stories//bloomfield_l/lindabloomfield012.jpg
Jag har tyvärr inte så mycket mer info än att den är gjord av Linda
bloomfield
/S

mmmmums…. med en rosa princesstårta på!!!
Nää
Nää, från mej också. Tycker inte om den svagrosa färgen, jag tycker inte heller om den lite oregelbundna kanten på fatet. Det ser ut som det inte bestämt sej om det ska vara ojämnt eller inte. Lite trist…

Jag tyckte det var fint. På något vis passade det ihop att det var en ganska stel och enkel form och så med en ojämn kant. Och den rosa färgen var jätteläcker.
Känner mig helt nollställd inför detta fat -varken fult eller spännande.
Däremot påminner det om mitt första sommarjobb i keramikbranchen när jag svettades över att slå in ett liknande fat till en snygg present
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Färgen är jätteläcker. Jag lagar gärna mat och bakar, så såna här föremål faller jag ofta för :)
Det är inget fat jag går i taket för men jag tycker ändå att det var trevligt och enkelt… Gillar att det inte är helt perfek i formen.

Själv gillar jag formen upptill, jag gillar att den är lite ojämn, som grädde ungefär. Den rosa färgen gillar jag också. Det jag inte är så förtjust i är själva foten. Den ser stor tung trist och obearbetad ut.
/S

Charmigt, jag gillar drejränderna på ovansidan.
En teknikfråga till alla som brukar göra den här typen av sammansatt fat:
Drejar ni fatet på platta för att det ska hålla sig plant? I så fall, torkar det inte för mycket för att sättas ihop med foten sen?
På mina plattor lossnar inte fatet förens det är helt torrt i botten… Det är spånplattor.
#9 Jessika. Tips, lägg ett enkelt lager tidningspapper på spånskivan och sedan din blöta keramik, då är det lätt att lyfta när som./Louise

#10 jo men jag tänkte om man drejar på lösa plattor då kan man ju inte ha papper emellan.

Om man vänder uppochner på fatet under torkningen brukar det släppa innan det blir för torrt. Beroende på hur varmt och torrt man har det i verkstan förstås. Det hjälper att bromsa torkningen lite med en papp-påse t.ex.. Får leran bara tid på sig så släpper även riktigt stora fat utan att skära.
Kakfatet påminner mig om nån slemmig försäljare som vaggar lite på kroppen medan han gnider händerna girigt ….
Haha, vilken målande beskrivning Lars.Jag ser vår förra bilförsäljare framför mej, eller husmäklaren..fniss…
Inget jag kommer att lägga på minnet…Fast kanske det där med kanten…? Att låta nåt vara nån gång, fast jämfört med den lite ovanliga kanten så tycker jag foten ser alldeles väldigt opersonlig ut. Rosa glasyr har jag använt en gång och då var det för att jag hade blandat ihop siffrorna när jag beställde…
A.M.L
För mig ser det ut som om fat och fot inte hör ihop. Jag gillar barocktendenserna som kommit i keramik nu, och det ser jag i fatet, men foten borde det gå att göra något mer med.
Glasyren ser precis ut som en av mina krackelerande älsklingar, så den får högt betyg av mig!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.