Lidköping imorgon?
Hek
Jag letar på nätet efter programinformation om drejarmästerskapet i Lidköping imorgon. Hittar inget detaljerat program. Är det kanske inte i morgon?
Någon som vet?
Är det denna helgen? Jag kommer aldrig att komma iväg till Lidköping, för jag kommer aldrig ihåg det…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Har inte hört något om drejarmästerskapet i år , så det är nog nerlagt.
Det var märkligt att jag inte hört något.Jag är väl annars den som varit med mest gånger.Kul att det var i år och vi får väl se om det blir något nästa år .

#4 Vi var några av Inger Perssons gamla elever som tittade på hennes utställning på Rörstrand. Sedan var det mat och vin hemma hos henne. Mycket trevligt. Vi passade även på att titta lite på porslinsfestivalen och du kan vara lugn Lennart. Det var så vitt jag kunde se inget nordiskt drejarmästerskap på porslinsfestivalen i år. Har du förresten hämtat dig från symposiet i Estland?
Titta gärna på denna länken, där står mer om drejningen som j-aan verkat missa.
http://www.lidkopingsnytt.nu/2010/08/14/varldsrekord-for-keramiker-sattes-i-lidkoping/
Symposiet i Kohila Estland var superbra och hämtat mig ,jodå det var väldigt kallt igår
.Helt fantastiskt egentligen att bränna Anagama ugnen tre gånger på mindre än en månad.Ska försöka att hålla kontakten med några som var med. Undra om Adil har kommit till Indien än ,tror inte man skulle överleva så som de bränner där i 40 graders värme + vedbränning i flera dygn.

ClayLover det L.A.E och jag pratar om är nordiskt mästerskap i drejning och det hölls tydligen inte i år. Däremot förekom det mycket riktigt annan drejning så som showdrejning och värdrekordförsök men det är ju något helt annat. Se gärna hela programmet på www.tillfestivalen.se
#7 Adil är nog hos Janice i Danmark just nu. Kylan slog till även här i Tibro i går kväll.