Täta ringar?
Någon som vet en tillverkare av täta ringar (eller vad sjutton det nu kan heta) som man kan sätta innuti tillverkade burkar mm, så inte doft och smak försvinner? Någon som vet ??
Vad ska du göra Lotta, konservera något?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Nej, jag vill göra en burk för mitt té, och jag vill inte det ska tappa smaken direkt. Det är ju väldigt svårt att få det rejält tätt i keramik krukor, och så jag har sett en del som säljer små plastringar med sina krukor så det håller tätt för ditten och datten. För jag är inte jätteförtjust i kork jämt, även om dte blir tätt då. Fanns en firma som sålde sådana packningar med ett trälock men dom hade lagt ner dom locken nu, tyvärr :(
Inte säker på vad du avser för packning.Det finns något som heter O-ring är en ring, formad av runt material i olika tjocklekar och håldiameter.Kan även köpas i metervara och med hjälpverktyg klippas och limmas med snabblim till önskad storlek.Om du söker på oring får du massor av svar kanske någon i din närhet har att sälja.Olika verkstäder för tex lanbruksmaskiner brukar ha på lager.Där man säljer kullager ingår dessa också i sortimentet.
Lycka till
3, Tack, tack, jag får undersöka.