Heureka!
Jag köpte hem CS950-lera från Cebex, helt otroligt lätt att knåda, centrera och dreja/forma. Har tidigare haft en lera som heter F100 (som dom inte säljer längre) som jag tyckte var bra, MEN, CS950 slår den med hästlängder!
Har fått en nytändning i keramiken, delvis för att jag slutat dricka alkohol, delvis p.g.a. denna underbara lera.

Så underbart det låter Rolnor, STORT GRATTIS! Lycka till med allt i fortsättningen. Din glädje över CS950 gör att man blir lite nyfiken på den. Ha det bra/ Susanne
Tackar!

Jättehärligt, Rolnor, jag gläds med dig, Lycka till med allting, gramförallt spriten!!!! Kul att du gilla de 950, i skolan kallar vi den för den "svåra" leran, men men smaken sitt nog i det här fallat i skickligheten:-))
Tack igen! Undrar vad ni kallar för "enkla leran"!!!?
Håller med en jäkligt bra lera fina glasyrer och bra attt dreja i,

Vi använde den på skolan, det var 900 o 950…jag gillade 950 bäst, den var även liitte vitare än 900.
Jättefin lera - använder nästan enbart den, men dessvärre har mina sista 100 kg varit lite "bubbliga". Det är lite retsamt när man drejar, men den är lätt och glasyrerna blir mycket snygga. Dessutom är den prisvärd, tycker jag.

Snyggt! Fina former! Susanne
Tackar! Det är ju inga märkvärdiga saker men jag fick lust att dela med mej av "drejglädjen"!
Gratulere så mye med ny gnist i forhold til keramiken, funn av ny leire og alkostopp!

Grattis Rolnor från mig med! härligt att du fått glädjen tillbaka! Gillar formen med "trasig" hals, den ger mersmak!
Bockar och tackar, lärt mej ett ord på Norska också "alkostopp"!
Blir nog bilder på glasyrbränt också, om det blir bra.

Glad för din skull! Fram för mer lera o mindre sprit åt folket!!!
#15 Haha, instämmer! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Grattis Rolnor, till båda!
Tack, har varit helt nykter i ett par tre veckor nu, känns bara bra…

Helt suveränt Rolnor! Jag håller på dig/Susanne
Härligt Rolnor, lycka till med nya leran och nya livet !!!
Jag önskar dej lycka också.
Monica
Ni är rara!