Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1340 ggr
AndersE
0

Världsmästare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var i somras på en slags "keramikfestival" som hölls i en av F10:s gamla hangarer i Ängelholm. Jag var där eftersom min dotter (7år) ställde ut!

Det fanns väldigt mycket sevärt, men allra mest imponerade såklart Bente Brosbøl Hansen. Hon drejade bl.a. inför en jublande publik en rak hög vas på nolltid. Jag hade ingen aning om att det fanns världsmästerskap i detta…

Dessutom visade hon naturligtvis upp färdiga alster. Otroligt vackert, och jag var väldigt frestad att köpa. Så perfekta i formen, ett otroligt detaljrikt, geometriskt mönster, väldigt vackra färger…

Ulla
0

Formakademin i Lidköping brukar anordna nordiska mästerskap i drejning. Tyvärr är det ännu litet för tidigt för mig att anmäla mig till nästa års mästerskapSkrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Helle
0

Hej. Detta var en överraskning, - att hitta ett forum om keramik.  Jag tänkte tippsa om en av mina favorit keramiker Inger Rokkjaer från Danmark. Jag så nogra av hennes "lågkrukker" på Kaolin i Stockhom i våras. Jag tycker dom jätte härliga. Kolla hemsidan: http://www.inger-rokkjaer.dk/

LenaR
0

Det här inlägget har jag missat att läsa, vílka underbara saker Bente Brosbol Hansen gör! Fantastisk dekor, måste ta bra tid att åstadkomma… Och vilka smäckra former! Jag tycker nästan lite synd om dig att du inte köpte, Anders.

Ja, Inger Rokkjaer är också bra, men hennes saker har jag sett förut så det var ingen överraskning!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

amandas-keramik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej ! jag brukar vara med på drej mästerskapet i lidköping,det är verkligen något jag kan rekomendera,om man vill kan man bara vara med i den estetiska tävlingen,där man drejar ett föremål,och sen får ett tema,och skapar något av det man har drejat,allt är tillåtet,man har ungefär en timme på sig.

om man medverkar i tävlingen får man både hotell och mat betalt

plus en rolig drejfest på kvällen,jättekul att träffa olika keramiker

LenaR
0

#4 Vilken kul bild, alla sitter och lutar åt höger. Hur går en drejfest till? Är det glasen som snurrar eller måste man prestera något för att få ett glas, ist för nubbevisor typ?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

amandas-keramik
0

hej ! det räcker att man närvarar på festen,alla är bjudna som medverkar i tävlingen på dan.

mycket trevligt och avslappnat,roligt att höra historier om fd tävlingar och spektakel

men du får säkert sjunga om du vill ;)

Ulla
0

Kul bild. Är det många som deltar i mästerskapen?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Jessika
0

Det låter som en kul tillställning! ska försöka åka och titta i sommar, någon som vet när det blir i år?