Diskbänk
Hallihallå!
Nu ska jag satsa på keramiken och har precis fått en verkstad. Jag skulle behöva investera i en riktigt djup och bred industridiskho. Är det någon som kan komma med tips om var man får tag i en sådan??

Letar efter två till skolans verkstad där jag jobbar för en mindre peng, helst gratis men det är svårt. Ny så kostar den massor och bättre begagnad obefintlig. Skulle tro att de ligger och skräpar på många ställen där det rivs ut och byggs nytt men inte. Tyvärr inga tips utan ännu en efterlysning till en skola i Göteborg.
Hej
Om man bor i Göteborgsområdet kan jag rekom. en affär som säljer beg. saker på hisingen. de har en massa rostfria bunkar och diskbänkar. Ja i princip allt går att finna där till hyffsade priser. Affären heter ungefär "Elefan och loppmarkand" och ligger bakom Backaplan. Jag har själv handlat fina hinkar i rostfritt och en hel del andra bra-att-ha-saker där.

I Mölndal finns Hammars som har begagnade saker. Det är inte så fräscht på deras lager för det står prylar överallt. Vi kikade efter ett badkar och då fanns det en del restaurangbänkar. Ligger inte långt från Keramikexperternas lokal, dvs mitt över.

Jag har köpt begagnad tvättbänk, sån man brukar ha i tvättstugan. Återbruket, Blocket, Hammars etc. Tvättbänkarna är djupare än vanliga diskbänkar.
Tack för tipsen, fast jag bor i Stockholm. Jag har hittat en del på blocket men tycker fortfarande att det är dyrt :(

Tack för alla tips, som Sthlmare i Gbg så har jag inte koll på alla skattletarplatser men nu ska det letas diskbänkar i höst.
Har både en rostfri diskbänk med en mindre ho i och en stor separat ho. Båda är containerfynd, dvs gratis. Har sett mängder på en kommunal återvinninsstation (Solareturen i Karlstad) från rivna lägenheter. Kostar ngr få hundralappar/stk.