Bokrean
Är det någon som hittat någon bra keramikbok på rean? Eller någon annan konstbok?
Själv har jag inte satt min fot i en bokhandel, men tipsa gärna om ni varit ute och fyndat!
//Lena
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Kan tipsa om Prismas stora Keramikbok - Josie Warshaw för det facila priset av 189 riksdaler. Har precis inhandlat mitt andra ex!

Den köpte jag oxå, annars var det inget av intresse när det gäller konst och keramik iallafall.
Slank in i en bokhandel idag, men såg inte varken konst- eller keramikböcker. Men jag köpte Tecknens Rike av Cecilia Lindqvist. Den är nästan en klassiker, och fungerar som inspirationsbok.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
käpte oxå prismas stora keramikbok,tycker den verkar bra och det är skönt att få läsa på svenska för en gångs skull

#1 får man fråga vad du gjort med ditt första exemplar? 
har oxå köpt prismas bok, tyckte den täckte det mesta, för mig som är ny på det här,vet inte om den går o låna på bibblan?där kanske man kan hitta ngt bra annars, har ej själv kollat detta.kram
6 Kajanus, den finns på biblioteket, om inte just ditt bibliotek har en, så kan dom beställa den från andra för jag har då sett den i mitt. Det finns faktiskt massor av bra böcker på Konstfack etc som man kan be sitt lokala bibliotek beställa in mot en låg avgift, och man får ha dom i 14 dagar. Perfekt så man kan se om boken är bra, så kan man köpa dom själv sedan. Så gör jag ibland…
Kan man se någonstans vilka böcker som finns inköpta på biblioteken som man kan beställa? Det kan man säkert :) men var? Har varje bibliotek några listor eller….. kanske på internet.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jo det finns någon bibliotekskatalog på nätet, där allt finns med. Har ingen adress, men man kan säkert komma dit från sitt vanliga biblioteks hemsida. Eller googla lite.
8 Ulla
Man kan ta och söka i Libris e här är en länk Libris eller bibliotek.se så kan man sedan be ens lokala bibliotek beställa hem. Det finns massor av godis, nästan gratis… Alla lånas inte alltid ut, men man kan ju försöka. Heja biblioteken!!
#5 Den första är i dåligt skick efter frekvent användning och oöm hantering!