Huseby julmarknad
På lördag skall jag besöka Huseby julmarknad. Är det någon eller några av er som skall vara där? Veckan därefter blir det Tjolöholm, någon eller några av er som står där? Det är alltid kul att säga hej och kika lite.

Huseby skulle jag också vilja besöka. Får deras reklamtidning och det ser fint ut. Tror inte att jag hinner dit dock. Jag håller fortfarande på med produktion inför TJolöholm. Står där för tredje året i år. Kom gärna och hälsa på. Jag står i Magasinet.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ja, det är bråda dagar för många nu. Ugnen går varm i mer än en bemärkelse. Om du har varit på Tjolöholm förut så har jag nog sett dina saker för jag brukar åka dit varje år. Förra året arbetade jag deltid och hade möjlighet att se Göteborgsluciatåg eller framfrallt höra för det var fantastiskt hur de sju tjejerna sjöng. Huseby däremot är första gången. Det är ett vackert område så jag hoppas på en trevlig upplevelse. Vi har kompisar i Falun och de har berättat att det är julmarknad i den gamla gruvan och idag såg jag en annons för den, 5 december. Tyvärr är det långt att åka för bara en helg så det blir att spara till pensionen om man får uppleva den.
Jag var i Huseby i lördags i jag älskar marknaden. En av höstens höjdpunkter. Men i år var det färre utställare så jag lämnade marknaden besviken för första gången. Men kommer självklart att åka dit nästa år.
Jag erkänner min okunnighet om geografi o frågar vilket Huseby det är? Hitta.se pekar ut sex olika orter med det namnet, den enda jag kan avskriva med säkerhet är den utanför Skövde… :D
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

#4 Det Huseby som jag skall till ligger några mil från Växjö. Det var systrarna Stephens hemvist. Nu vet jag inte vem som äger det, någon kommun skulle jag tro.
#3 Usch, det låter inte bra. Jag har inget att jämföra med eftersom jag inte varit där förut på julmarknad endast en utställning med akvareller i något magasin. Förut var det julmarknad på Nääs i Floda mellan Göteborg och Alingsås men de lade ned den pga att de inte de fick utställare med den "klass" de ville ha. Tror kanske att jul på Liseberg har tagit en del. Synd eftersom det alltid var intressant att besöka Nääs eftersom de har olika hantverksutbildningar där man kunde få kika på elevarbete.