Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1023 ggr
LenaR
1

Spira

En skål av Rupert Spira som jag måste visa er!

//Lena

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hubert
0

Häftig! Är det svart lera eller Raku, ser i och för sig inte ut som det men man vet aldrig!/Louise

LenaR
0

Jag vet inte, det står ingenstans. Det skulle kunna vara rispat genom svart glasyr också.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

frykis
0

Han för fantastiska saker, detta är vit engobe med svart engobe över. Sedan har han rispat för att få fram mönstret, otroligt vackert.

Hubert
0

Tack frykis! Det är ju fantastiskt hur många olika sätt det finns att utöva denna konstart och hantverk!/Louise

Ulla
0

Jag kunde inte se det av bilden, men nu har jag lärt mig att det är text som Spira ristat in genom svart engobe. Vilket oerhört jobb han måste ha lagt ner på den då.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

april24
0

Åh! Hur kan du se att den är en text som är inristad i Spiras vackra fat?

Tack Hubert för Din fina fotosida på Dina saker. För mej själv står det ganska still i huvudet just nu. Har svårt att få några ideer samtidigt som jag jobbar heltid. Jag väntar och väntar på att det skall dyka upp något. Under tiden njuter jag av att läsa om alla er andra som skapar och skapar. Hej för nu

Monika

Ulla
0

Jag läste en artikel om Rupert Spira i tidskriften Ceramics Art and Perception och där fanns skålen med (eller en snarlik). Annars hade jag inte upptäckt det.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Hubert
0

#5 Vilket jobb! Ett otroligt tålamod.

#6 Tack Monika! Ja, ibland får man lov att ge sig tid för att komma in i sin själ./Louise