Besviken
Blev idag otroligt glad när jag hittade en drejskivapå Blocket. Ringde ägaren och den fanns kvar. Bestämde träff ett par timmar senare,hon skulle iväg och träna. Iväg till bankomaten hämtar ut pengar. En timma innan vi ska träffas får jag ett mejl där det står att drejskivan är såld. Jag trodde någonstans att jag faktiskt hade första tjing, vi hade ju trots allt bestämmt tid..Själv brukar jag ta nr och namn på övriga intressenter ifall den första backar ur. Men det kanske bara är jag… Blev otroligt BESVIKEN! Går här med min stora tunga mage. Ont överallt.Har tre veckor kvar till förlossning. Ska bli skönt när min lille prins tittar ut. Och visst hade det varit kul att ha en drejskiva som väntat här hemma.
Jag såg annonsen. Billigt! Men tyvärr så var det i Stockholm.
Jag lider med dej.
Har man bestämt tid och plats, så säljer man den inte till någon annan
Hon har kanske fått ett bättre bud! Fy fasiken så ruttet!
Så går det tydligen till nuförtiden, vilka överenskommelser man än gör. Visst är det trist.
Själv är jag tydligen antik för jag tycker att man ska hålla sitt ord.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Trist för dej Cupcake. Jag förstår verkligen att du blev ledsen.
Det är inget ovanligt. Jag har ofta också varit med om att folk ringt och velat komma och köpa grejer och sedan aldrig kommit. Oerhört irriterande då man stått och väntat, och sagt till andra som ringt att det är en på väg. Jag tror också att jag är en fossil. Jag förutsätter att folk håller ord, men det får man nog numera räkna med att många inte gör. Så numera har jag alltid telefonnummer till andra intressanter och ringer upp dom ifall någon inte kommer. Men det är trist att det ska behövas.
Hallådär. Så får man inte göra!
Ett tips är att kolla in tradera, om du kan vänta, där finns en brent i uppsala:) men man vet ju aldrig var slutpriset hamnar. Ha det bra.
Tack för tipset om tradera. Skönt att höra att man inte bara är en gravid gnällspik.
Näe:) Been there, done that.. Det kommer att bli bra!