Spricka
Oh, vad det är tråkigt när man lagt ner jobb på nått som blev ganska bra och upptäcker att det blivit en spricka i botten när det torkat. Jag gjorde en (eller försökte) flaska. Kan det vara så att det låg kvar lite vatten i botten.
finns det någon som vet om det går att laga? Det finns så många underbara proffs på denna saijt så jag hoppas att nån vet.
Om den är obränt kan du ju alltid försöka laga. Fast det har jag inga råd om hur, för jag gör alldrig det utan brukar istället tänkta att om jag istället drejar 5 nya, så får jag drejträning och blir duktigare. Så hos mig skulle en flaska med spricka i botten hamna i återvinningsleran.
En spricka i botten är inte så lätt att laga, oftast kommer den tillbaka. Håller med om att det är bättre att lägga den tiden och energin på att dreja en ny.
Jag brukar vara noga med att inte ha vatten kvar i botten, det minskar risken för sprickor.

Okej, du kan pröva att ta ättika och lösa upp leran runt spricka lite och sedan försöka lägga i lite slickers och dra ihop ytan. Lycka till. Ibland går det, ibland inte med denna metod.
Tack, ska försöka med ättika. Jag vet att det är bättre att lägga det i återvinningen, men ibland så vill man ju så gärna rädda det som ser ganska bra ut.