Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1305 ggr
lotta2
0

Vilken underbar dag!

Oh, vilken underbar dag det ser ut att bli!! Och så verkar det inte blåsa så mycket vilket här vid kusten är sällsynt… Så idag ska jag ha en trevlig dag och vara ute hela dagen, bränna Raku ( passa på när det inte blåser) och fika och bara njuta i största allmänhet!  Tycker jag har förtjänat det efter en vecka med influensa.

Vad ska ni hitta på i helgen då? Något spännande eller mysigt?

myriis
0

Ska egentligen masa mig iväg till en tävling.. Bara för att titta. Supersmarta jag glömde anmäla x) Haha.

pluppan
0

eftersom jag har barn i en mycket aktiv ålder är hela helgen bokad till fotbollscup och generalrep för drillshow idag och hela morgondagen till innebandycup och drillshow på kvällen.

puh….tur att inte alla helger är så här som tur är ska vi har möte imorgon om våran nya utställning.

lät ju för himla härligt att bränna Raku och fika

ha en underbar dag alla, det ska jag ha!

Kerstin-O
0

Här i mellanskåne  är det strålande sol, men det blåser!! Hoppas att det lugnar sej, för jag hade tänkt att svartbränna för första gången. Håller just nu på att packa in mina skröjbrända saker i tidningar, kutterspån och en supertjock folie, en gjutjärnsgryta får också vara med. Spännande, spännande……Räcka ut tunganSkrattande.

Till er alla andra….. Ha en mysig helg!

Ulla
0

Åh, vad härligt det låter. Här ligger det en tjock dimma så man har inte precis någon lust att gå ut, men det gör inget för vi ska fira två födelsedagar och ha litet mysigt inomhus i stället :)

Jag köpte en jättestor järngryta för några år sedan att ha till svartbränningar, men den var så vacker så jag har istället använt den att plantera i.Skrattande Svartbränningen får ske i ett oljefat i stället.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

avalon
0

Här e det oxå dimmigt och trist…och jag skall jobba hela eftermiddagen på en gruppbostad där jag jobbar extra. Men vi ska på dans med gänget där och det är bland det härligaste man kan vara med om, när alla utvecklingsstörda i hela kommunen släpper loss och dansar. Så jag kommer nog bli på bättre humör !

lotta2
0

HAHA, där fick jag för jag trodde på SMHI. Nu blåser det 15 m/s så Raku blev det inget av.  Men trädgårdsarbete ute är ju inte illa heller när man kan vara ute en hel dag. Släpa stenar och  gräva går ju bra att göra fast det blåser. Men inte lika kul i som att bränna direkt…:(

Avalon, det lät ju som en riktig festlig dag. Gott när man kan bli glad av att se andra glädjas:)

Kerstin-O
0

Jaha… så blev det ingen svartbränning. Vinden tog i även här i Hörby, stormbyar t.o.m. Jag började att klippa i ett äppleträd, då  plötsligt jag fick väldiga smärtor bak i ryggen.( njursten säger min make) så nu sitter jag och dricker  vatten, han säger att man skall göra detSkrattandeJag går ut en stund på fokus tänkte jag och plötsligt så gick strömmen ett par timmar SkrikandesVilken underbar dag!

LeWE
0

Här var det dimma på fm men det klarnade upp sen. Har krattat lite och svartbränt lite suttit i solen en stund m kaffekoppen.. Härlig tid vi går emot..

Bruzapetra
0

Har haft jättehärligt väder här i Småland och kört en ugn i verkstan. Tagit en rejäl promenad för att förlossningen ska komma igång!!! Det är dags nu och jag går och väntar som en äggsjuk höna:) Inga bra tips nån?!:) Jag blir glad så fort det börjar göra ont men så försvinner det igen:( Imorgon tänker jag dreja lite om det inte händer nåt. Nåt kul ska man ju haSkrattande

Kerstin-O
0

#9 Tror inte det finns något som kan påskynda det hela, utan att man får se tiden an. Men det är ju så mysiga smärtorGlad. Önskar dej ett stort lycka till i alla fall!

busan
0

Och här i Göteborg sken solen och värmde så man kunde sitta ute på gården utan jacka tillsammans med alla vinterbleka grannar.

En kort sak, ni flesta skriver här är det si eller så men om man (läs jag) inte vet var här är så vore det trevligt om alla skriver var här är Flört.

LenaR
0

Denna dag har varit minnesvärd för mig. Inte för att jag gjort en lyckad rakubränning, inte för att jag öppnat ugnen och skådat härliga ting, inte för att jag drejat högre och tunnar än någonsin förledes, utan för att jag varit med och firat en 50-årsdag (inte min egen). God mat, gott vin, god musik - jag mår som en drottning!

#9 Bruzapetra, jag har hört att 6 ska sätta igång värkarna! Har ingen personlig erfarenhet… ;)

#11 Och i Stockholm dimma…. :(

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

pluppan
0

bruzapetra, fönsterputsning funkade för mig. fast egentligen tror jag nog att de kommer ut när de är färdiga…..

här i borlänge ligger det frost på hela gräsmattan och åkern utanför nu på morgonen, nästan all snö är borta. ser fram emot rakutider!

Bregotta
0

Bruzapetra - när jag gick lite över tiden med min mellersta fick jag massor av "kloka-gummor"-tips på hur det skulle komma igång. Trodde inte så mycket på dem men tänkte det gör väl heller ingen skada, nåväl ett av tipsen var att tvätta fötterna i varmt vatten (obs- inte så att man bränner sig förstås) och sagt och gjort, jag tvättade fötterna! Då gick vattnet och det var bara att åka in och föda mellansonen! Troligtvis var det inte fotbadets förtjänst men ändå …

Här i norra Halland är det kanonväder och helt vindstilla (i alla fall just nu). Idag skall jag öppna dörrarna till verkstaden och blanda glasyrer ute. Sen kanske det blir glasyrugn i eftermiddag/kväll!

camsa
0

Bruzapetra - stort lycka till med det väntade! Gick själv över 15 dagar med båda mina knottar…på nått sätt kändes det nästan lungnare när beräknat dagen väl var över. Jag pulsade i djup snö i backar upp och ner, men inget hände. Ska till småland i helgen och förbereda en svartbränning hos min mormor i Linneryd. Var håller du till?

Karlskronar har haft super gott väder i dag och vi satt i solen i lä och kollade när ungarna busade och hunden gnagde pinne sedan gick vi hem och åt pannkakor! Livet är gott!!

abbis
0

Jag rensade skog…bar trägrenar släpade o drog…sen tog det inte många timmar innan ungen kom*L* men det är 27 år sen nu..

Lycka till….Glad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Bruzapetra
0

Tack för alla små tips:) Idag är dagen D och nu ska här provas alla huskurer. Har gått promenader, rensat landen, bada fötter varmt och fönstrena är faktiskt också putsadeSkrattande. Nu är det champagne, sex och cigaretter som gäller. (tips från mor som födde på 70-talet;) Nä, nu när det ändå inte kommit för tidigt känns det som om jag får vänta två veckor. Lika bra att ut o fixa i verkstan. Har för övrigt tid på banken idag för att hämta kortläsare till butiken.

#15, jag håller till 2 mil utanför Eksjö mot Mariannelund. Är Linneryd här i närheten tro? Det finns så många små byar omkring o jag har inte riktig koll. Vad mysigt att bränna lite, jag ska göra det till våren här med tänkte jag.

Tack igen för er uppmuntran! Det kommer bild när underverket ploppat ut:)/Petra

Kerstin-O
0

# 17 Vilken dag du har att se fram emot  sex, champagne och ciggFlört

Mina två första barn är båda födda för tidigt 2 dagar resp. 2 veckor. När det var dags för nr tre så kom han 2 veckor efter utsatt tid. En av de gamle bönderna  i byn där jag bodde sa då till mej, att det skulle bli en påg. När jag ifrågasatte hans påstående så sa han -Det är likadant med tjurarna de vill inte komma ut i tid.GladOch se han fick rätt det blev en pågSkrattandeHa en mysig dag Flört och än en gång lycka till!

pyromanen
0

Långpromenad funkade med min nummer 3, fast det kanske berodde på att jag råkade gå promeaden den dan han ändå hade tänkt sig komma….

cherie
0

Ja inget är som väntans tider sägs det..men det kan bli väldigt tungt och man är som sagt väldigt fixerad av vad som komma skall..LYCKA TILL med allt och ha en skön vår- sommar med din lille…mitt barnbarn är 6 månader nu och bor alldeles för långt härifrån..man längtar så..men det är skönt att leva när solen skiner och man kan gå mellan att vara i verkstan och gå ut med hunden i vårsolen..Cool