Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 3811 ggr
[rolnor]
0

Mässor

Fick inbjudan till Gränsö, Huseby och Wapnö idag, jag undrar om ni har några erfarenheter om att ställa ut vid någon av platserna, sen vet jag inte, måste man ha en jätteavancerad monter eller räcker det men kanske tre bord med krukor på, kanske nån fin linneduk?

Hur är det med belysning, jag tycker att keramik gör sej bäst i ganska starkt ljus, ska man fixa det själv då eller?

Totalt oerfaren…Glad

pyromanen
0

Känner inte till någon av dom mässorna, men varit med på andra.  Alla gngarutom ett ställe har jag själv skullat fixa med belysning (och förlängningssladdar), men den informationen borde du få från aktuell mässa.  Är nog smart att tänka på att få upp några av pryttlarna lite från bordet, dels för att detblir roligare att se på dels för att det kan vara svårt att se formen bra om man tittar ner på dom, så jag skulle föreslå dig att göra några kuber eller liknande att ha på bordet.

[rolnor]
0

Puttar, är det någon annan som blivit inbjuden till dom här mässorna??

ijonsson
0

Jo, jag har blivit "inbjuden"… Har stått på de mässorna många år men nu slutat. Tycker att det är alldeles för dyrt i förhållande till hur köpsugna folk är på de mässorna. Det märks att arrangörerna börjar bli lite desperata för det är inte så hög kvalité på utställarna längre.

Rent praktiskt så behöver du ha belysning själv. Tycker det är kul att man anstränger sej lite extra och gör en tjusig monter.

Lycka till!

[rolnor]
0

Tack!

Vore kul med flera kommentarer.

Solhem
0

Hej, jag har också fått en inbjudan och det känns ju smickrande.

Jag tycker det är dyrt. Det är en himla skillnad att stå på en marknad för 300 kr och något som arrangörerna kallar mässa för över 3000 och ännu mer. Det känns ganska långt ifrån min verklighet. Kan det vara så att det finns för mycket/många marknader och mässor så att man blir trött på det? Jag har talat med hantverkare som brukar ställa ut på mässor och det är enligt dom påtagligt sämre numera än bara för några år sedan. (Krisen?)

Nu känner jag att jag låter grinig men det är inte meningen, jag tycker det är jättekul att stå på marknader och prata med folk och visa och prata om vad jag gör. Att sälja en o annan sak gör inget heller.

[rolnor]
0

Ja, frågan är om man ska bli "smickrad" om dom är så desperata som #3 säger…

ijonsson
0

Rolnor - tror att du gör betydligt bättre alster än vad dessa arrangörer kan förstå…  Glad

Vem som helst kan ju gå in på deras hemsidor och anmäla sej till mässorna så för min del är inte dessa inbjudningar värda något alls. Vi  alla utställare är ju ytterligare klirr i deras kassor.

abbis
0

Mässor och slottmarknader i all ära..

Kunderna sviker där oxå ..

För det första är det för dyrt för en fattig hantverkare.

För det andra så är det rigida regler hos en del som  t.o.m  ska ha en lista på vad du säljer så att du inte "delar" bord med någon annan.

Det som jag tycker är tråkigt är att man accepterar halvfabrikat då det ska vara så hög standard som dom ändå marknadsför.

Att gå ihop bara 2 stycken och ställa ut på Galleri Riddaren EN HEL vecka i gamla stan i Stockhol blir billigare*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/