Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2530 ggr
pyromanen
0

Masseffekt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har sett många konstverk där man gör många exemplar av något och får masseffekt. tänkte att vi kunde göra en liten inspirerande samling här i denna tråd!

börjar med något av det extremaste jag sett hidtills. Han (med assistenter ser det ut som på filmen) har gjort 100 miljoner handgjorda handmålade solrosfrön i keramik!

ramjambam
0

Jag skulle vilja lägga upp terrakottaarmén, men jag tar Antony Gormley's 'Field' istället:

http://www.antonygormley.com/#/shows/?showPk=0777a37b-a038-4287-984d-82c282d03354&slide=0

pyromanen
0

#1 Jag testade bildgoogla ditt tips: antony gormley fields

WoW!

RudeGirlPottery
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

China Girl av Maria Ängquist Klyvare!

RudeGirlPottery
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Ulla
0

RudeGirlPottery, har du fått lov av Maria att lägga upp bilden? Om inte så kan jag ta bort den och göra en länk till bilden istället. Den finns högupplöst på hennes sida så att man kan se alla detaljerna där.

Förresten, jag skrev och berättade om Maria Ängquist Klyvares utställning "China Girl" när den var aktuell. Här är en länk till artikeln.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Godsagare
0

Fantastiska alster och filmen om solrosfröna är ju bara helt makalös!

Jag kommer genast kolla mitt schema här för att se när jag tidigast kan komma iväg till Jingdezhen.

Det hade ju självklart varit läckert om man hunnit dit medan de fortfarande gjorde dessa frön men kanske kommer jag kunna se spår av tillverkningen nånstans.