Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1262 ggr
Bregotta
0

Glad Påsk allihopa!

Idag kör jag "Påsksnabben" - råglaserar äggkoppar och påskvas som skall stå på påskbordet imorgon när släkten kommer på besök! Hamnar alltid i den där "sista-minuten"-svängen, typiskt. Antagligen handlar det om att man får nya idéer hela tiden, ibland är det bra men inte alltid …

Ha en härlig Påsk alla! Påsken är härlig tycker jag, det är ljust och vår och inte så kravfyllt som jul! Hoppas det blir bra väder. Här (norra Halland)är fint just nu men blåser lite för mycket! Har hört på nyheterna att ni som bor norrut inte har det så bra, hoppas det ändrar sig! GLAD PÅSK!Skrattande

Kerstin-O
0

Jag försöker få undan allt halvfärdigt nu innan påsk, och allt som jag tar i går sönder.Skrikandes Trots detta, vill jag också önska alla kära keramikvänner här på fokus en riktigt GLAD PÅSK! från ett soligt men blåsigt Skåne!

Kram/Kerstin

Hubert
0

Ja, Glad Påsk på Er alla och kom ihåg att bara vara!/Louise

april24
0

Ja, jag önskar alla Glad Påsk också. Har aldrig lyckats planera varken till Jul eller nån annan högtid, det bara ramlar på. Mitt stora STORA projekt just nu är att försöka göra en så fin vas som möjligt till min dotter och hennes blivande. De skall äntligen gifta sej. I augusti sker det så det är gott om tid för många misstag och nya försök.

Att jag gör något överhuvudtaget beror på att hon inte vill att vi köper nån present eftersom vi hjälper till med bröllopspengarna.

Här i Värmland är det fint väder också även om det blåser och är kallt. Mina tulipaner är på gång och igår gjorde jag iordning två krukor med lite påskliljor och penséer som skall stå ute. Tar in dom på natten.

Monika

lotta2
0

Glad påsk , hoppas ni får en skön helg med mycket sol. Jag själv ska ta och köra skottkärror med jord och göra  lite snyggt i trädgården. Och måla fasaden hade jag tänkt om bara vinden ger sej lite granna. Men det ska också bli många fikapauser i solen…Finns det något bättre än en  fikapaus intill en solvarm vägg på våren????

Tazen
0

Glad Påsk på er,hoppas ni får det soligt och skönt,här lyser solen från en klarblå himmel och det blåser så där lagom.Min lilla Pyttan (kinesisk nakenhund) har lagt sej i lä i solen och njyter för fulla muggar….Ska göra som Lotta2 och städa i trädgården.

LeWE
0

Glad Påsk från mig också. Blåsigt hos mig men ska nog gå ut o fixa lite i trädgårn ändå.

Bruzapetra
0

Glad Påsk!! Själv njuter jag av bebisångor och smutsiga nakna, kalla barnfötter som inte vill ha skor på sig i solen:) Tar en liten sväng ut i verkstan också, har fått en liten bebis som bara sover och sover. Har målat färdigt mina skyltar som ska sitta ute på butiken och pular lite för en smygstart. I maj tänkte jag öppna upp butiken. Den är liten men jättefin! Bilder kommer…

Kram på er alla!!/Petra

avalon
0

Här (uppland) e det oxå blåsigt men soligt. Glad påsk allihop !

camsa
0

Glad påsk! Imorgon lämnar vi Karlskrona, som har underbar vår,  och drar till skogarna i småland! Ska vaxa upp en släktings gamla pw från 1957 och vandra runt ute på landet. Kram/camsa