ny hemsida
Hej!
Har nu gjort en ny hemsida jag med…
Den heter
http://www.helenvigil.lacultura.cc/
välkomna - tar gärna emot kommentarer om vad som funkar och ser bra ut - och vad som inte…
Helén Vigil
blev väldigt förtjust i dina små underfundiga figurer:) hemsidan är stilren och snygg! roligt att du även visar vad du gjort tidigare.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så vackra färger, så mysiga figurer! Me like
/ LisaLiA

Sådana små tilltalande raringar. Tycker om att bilderna rullar på så jag kan luta mig tillbaka och bara kika. En del bilder upplevde jag som för stora dvs endast en del av dem kom med trots att jag körde helskärmsläge.
*Gillar* 
Jag hade samma problem som Doriz (tror jag), att jag fick köra ctrl- tills bilderna fick plats, men det känns som ett litet problem. Snyggt upplägg, och jag gillar också bildspel.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jättefina figurer och fin hemsida. snyggt och lätthanterad sida. Jag hittar ingen prislista och mått på figurerna.

Hej och tack! Jag tappade bort det här forumet… inga mail kom längre. Nu gick jag in 'för hand'. Och nu ska jag leta och se om jag kan göra om inställningen så att jag får uppdaterinag igen! JAG HAR SAKNAT DET.
Jättesnygg sida´, väldigt proffsig.
Om jag ska ge nån slags feedback på det rent konstnärliga så tycker jag kanske att det du gör inte är speciellt "svårt", det är ganska enkelt att göra små figurer som ser lustiga och charmiga ut (hoppas du inte slår ihjäl mej, men jag vill vara het uppriktig).

Meen… det var nog inte poängen med figurerna, att de skulle se lustiga och charmiga ut. De är ju en del av ett större projekt som är beskrivet på hemsidan.
Uttryck och svårighet i utförandet är inte alltid förbundet.
Jag menar inte teknisk svårighet utan rent konstnärlig, jag har suttit med andra och gjort "roliga gubbar" och det kan bli jättefina saker som rena amatörer får fram, jag tycker det är fel om vi på forumet här bara ska klappa varandra på ryggen???
Jag gillar också figurerna, men saknar nytänkande och djup, vad vill dom få sagt??

"My current art project is an
attempt to capture loss, diaspora, dignity and hope - ever so present in the
place and history of Alhambra as in our contemporary lives.
"
Så klart man inte bara ska klappa varandra på ryggen, men jag tycker att de flesta lägger upp bilder på koppar och skålar utan att bli ifrågasatta. Det är ju superlätt. Så varför just detta?
Hoppas konstnären själv kommer in i diskussionen.
Jag kan tänka mig att det ger nåt extra att se det i verkligheten också.
Just för att det finns en amtition, jag upplever att det rent av är lite pretentiöst, men, jag instämmer disussionen är ganska meningslös utan konstnärens deltagande.

Tack för alla kommentarer - jag är så glad att de väcker diskussion. Planen är så klart att de (mina santos) ska ingå i en stötte installation - och de är en del av ett vidare konstnärskap.
Jag är själv inte 'amatör' såtillvida att jag har en lång konstnärlig utbilding bakom mig (Masters of Fine Art i USA) och jag arbetar som lektor i konst på en högskola ssedan 10 år tillbaka. Men jag är lika glad åt 'amatörer' som åt tkostnärligt utbildade. Jag har medvetet valt att skriva mycket lite på websidan eftersom jag hellre vill att den som möter min konst ska göra det utifrån sig själv. Sedan är det ju självklart på gott och ont att det på nätet enbart sker i form av bilder, och inte i verkliga livet. skicka gärna länkar på annan konst/hantverk ni vill tipsa om!
bästa hälsningar
Helén
Ja, det här att du har lång utbildning gör ju inte saken "bättre", men såklart kan ju inte alla gilla det du gjort på hemsidan, du ville ju ha feedback så nu fick du det av mej.
Ha en fin dag!

Absolut! Feedback är ovärderligt :)
kul att du tycker själva sidan fungerar.
Har du några tips på konst/hantverk du vill tipsa mig om som du tycker vore intressant för mig? Jag är alltid nyfiken, och vill vill gärna se - och kanska inspireras vidare.
Tack

Helt klart väldigt tjustig.
(och en aning ekivok?)
Tänk att du såg det! Trodde mest att det var min fantasi som var sådan…
Tack!

Jag har ofta sett här på keramik i focus liknande debatter om smak, väldigt meningslöst när det egentligen bara handlar om vad olika personer tycker om och inte tycker om. Någon skrev om en keramiker att det var smaklöst, det finns det förmodligen andra som tycker om den som uttalade sig sådan. Nej fram för en lite mera begåvad debatt tack. Och inte minst argument för eller imot.
Jag har väl rätt att säga vad jag tycker?
Låter lite som om det är helt OK att inte "motivera" så länge man är positiv. Sen tycker jag att om man har egna åsikter så får man framföra dom, inte klaga på andras "mindre begåvade". Varför är det obegåvat att diskuttera tycke och smak??

Tycke och smak är inte ett helt enkelt ämne. Jag vet en fin liten bok, mycket läsvärd, som heter 'Formhantverk--- fortsättningsboken, praktik och reflektion' , red. Zandra Ahl och Päivi Ernkvist. Rekommenderas!
Det låter som en bra bok om ett intressant ämne. Tack för tipset!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
ja rolnor man får säga vad man vill, och jag syftar inte till dina kommentarer utan det är generellt. jag kan hålla med dig om det du skriver och då tänker jag på tekniskt kunnande och en driven/skolad estetiskt uttryck. dina alster tycker jag är helt super, mycket fina glasyrer som är mycket proffsigt brända nog något av det bästa jag sett på väldigt länge. men skaffa dig en bättre kvalitet kvarts om du har större mängd kvarts i glasyren så borde du offra ett par kronor extra på det så kan du få en helt slät yta. eller minska mängden kaolin och öka mängden kvarts. detta skall inte förstås som att du skulle behöva ändra något för dom är helt super som dom är, men bara ett litet tips. hoppas att du fortsätter i din stil.
Tusen tack, det värmde!
Ska kolla upp det där med kvartsen.

Jag undrar en sak perlennart;
Du gör ju glasyrer till industrin, har inte du foton på fina glasyrprover som du kunde lägga ut här? Vore spännande att kolla vad du jobbar med !

Coolt!