Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1630 ggr
LilyRosebutiken
0

är besviken

Jag antar att alla här inte är hur rika som helst.. man kollar upp vad allt kostar innan man beställer för man har ju inte hur mycke pengar som helst . Får klara besked och beställer.  När man får varorna är grejerna så slarvit packade (kan bero på posten också) så man får leta efter sina grejer ingen fraktsedel och inget..  Sen får man hem fakturan.. trillade av stolen.. ska jag säga..  frakt för en hink med gjutlera , 1kg pulver och en liten nylonkniv.. 1954,40kr

Näää Fy fan .. vill då inte beställa därifrån igen..

haft hundra tusentals bättre fraktpris och service från England och USA ..

Helt galet sjukt.. billigar från ett annat land.. whats Up!!???

[perlennart]1
0

Det måste väl vara något fel på denna faktura eller? det lönar sig att köpa från annat håll men ofta är det mängderna som ställer till problem. kan man köpa ett ton så blir det mycket billigare, då kan man få det till fabrikspriser.

LilyRosebutiken
0

jag hoppas verkligen det är bara fel i fakturan.. ska kolla up det!  PerLennart var är det bäst att köpa ifrån.. väldigt tacksam för tips..Av Er ALLA !!  jag har ju dock inte möjlighet att köpa in ton med lera.. :)

pyromanen
0

Planera beställningar så långt det går så man köper grejer för lång tid framöver och om man inte ska ha en helpall så sambeställa med andra och dela på frakten?

Och så läsa på det med fraktkostnad för att slippa överrskningar.  Har själv gjort en korkat grej engång. Beställde förpackningsmatrial, "jättebilliga" pappersbärkassar och jätttebillig bubbelplast men frakten gick på dubbelt så mycket som matrialet och när jag tittade efter i katalogen så stod det klart och tydligt vad frakt kostar, jag hade bara varit så slarvig att inte kolla upp det.

Vavrakeramik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kontakt leverantören- det måste vara ett fel! Kram

abbis
0

Vem handlade du av? Har dom specat frakten?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LilyRosebutiken
0

Ja dom har specat frakten..  tycker ni jag ska lägga ut företagets namn.. ?!

jag kan klargöra att jag frågade specifikt vad frakten blir hon sa 300kr + moms..  jag kollar ALLTID upp vad allt kostar innan jag beställer för dom har lite halvtaski hemsida.. och igen webbutik..

Godsagare
0

Näe, ingen idé att lägga ut företagets namn tycker jag.

Det är ju sannolikt ett misstag och då ska inget företag släpas i smutsen i onödan. Alla är vi människor och kan göra misstag.

Lycka till med att lösa det, det ska nog gå bra ska du se.

[perlennart]1
0

hur gick det med fakturan?

abbis
0

jamen har dom sagt en frakt på telefon så är det den som gäller..bara att bestrida om den är fel..

LilyRosebutiken
0

jag har ringt men då var det upptaget.. man har ju inte tid på arbetstid och sitta i telefon..

så jag har inte fått tagi dom eller fått svar.. skickade ett mail direkt när jag fick fakturan.. men inget svar.. måste ringa dit imorgon..

Abbis - fick svaret vi mail.. men som du säger borde det gälla samma men e lite särskilt hoppfull..

klart jag tycker att människor kan göra fel. men varför funkar det alltid så bra om man beställer från andra länder och servicen är så mycke bättre.. post gången funkar så bra.. men men jag har väl bara haft tur då.. :)

abbis
0

Ännu bättre om du fått det via mejl..bestrid om du fått fel frakt! Går inte att driva in detta om dom sagt en summa och tagit en annan ..LOVAR!!!

LilyRosebutiken
0

Nu har jag fått tag i dom och dom var mycket trevliga och erkände att hade blivit miss i semestertider det förstår jag man kan säga fel..  fick igen pengar och lite plåster på såret.. Mycket bra kontakt..

Vavrakeramik
0

Åh vad bra. Det lät ju helt absurt.

LilyRosebutiken
0

Det var faktiskt vad dom brukar ta för 21kg och en pall,  sa han, men eftersom jag hade frågat om frakten per mail och dom hade sakt något annat pris plus grejerna hade åka av pallen och var vitt utspridda i postbilen (fick faktiskt leta i bilen efter mina grejer, så fick jag igen pengar. :)

noter att jag köpte 5 gips gjutformar från usa och frakten var då på 1500-1800kr om fram hela och är fina..  :)