Underbara mjuka "saker"!
Vilka gullegrisar!! Marsvin är gudomliga. Då har du dessa små underverk att gulla med därhemma din gottegris.
För är det något som kan få leran ur händerna på en så är det djur. Pussa dem från mej!!
/ Kerstin

Ååååh, tå tööööta… särskilt den lilla mörka till höger, så "trubbnosig". Underbara!
ÅÅÅH, vilka sötisar!! Grattis!
Vi har också marsvin hemma, det är underbara djur! Det finns väl inget snällare djur på jorden?!
/Ingela 
—-
Spana in: Keramiklerklutt på Instagram
Nu vill jag ha marsvin igen, men det kanske inte är så populärt bland hundar och katter. Visst är det virvelmarsvin? Jag hade ett när jag var liten, samma färger också. Jättesöta!

Jodå marsvin.ifokus är en av favoriterna men kunde inte låta bli att dela med mig av bilden här på keramiken också. Vill ni se fler bilder så kolla in min dotters sida på marsvin.ifokus. Hon heter "toffslan".
#5 jo då, det går så bra med katter (bildbevis hos "toffslan") och hundar.Det är virvel blandat med peruan. Vi hade hund tidigare och han brukade tvätta marsvinen så inga problem där heller!!
. Vi hade en öppen bur då och katten brukade ligga och sova inne hos marsvinen. Marsvin är verkligen underbara och trevliga små djur! Kram/Wiffslan
Underbart söta … dessutom är marsvin vänliga djur som tar väl hand om sina barn - Tyvärr kan vi inte ha marsvin på grund av allergi i familjen men det var "gott att se"!
Tack!
Maja
Jag är också allergiker, så inga pälsdjur för mig heller. Men jag räknar med att alla alllergier försvinner när jag blir pensionär;)
Det här inlägget kommer mig att tänka på en sak som hände för drygt ett år sedan. Någon hade ställt en pappkartong utanför vår verkstad. Det var antagligen någon som tröttnat på sin julklapp. Där stod kartongen en hel natt (vinterns kallaste) innan någon kom sig för att öppna och se efter vad det var. Döm om vår förvåning när vi såg ett litet marsvin i lådan. Det var en halvvuxen marsvinsflicka och hon verkade ha klarat natten och kylan bra.
Eftersom ingen av oss kunde ta hem marsvinet så tog vi in det i verkstan och gav det mat och vatten, för att fundera ut något sätt att lösa problemet till nästa dag. När jag kom hem senare på kvällen så skrev jag och berättade om händelsen på smådjurssajterna (de var inte så många då) och bad om litet tips på vart vi skulle vända oss för att få hjälp med marsvinet.
Tips fick jag - massor. Det var många som försökte hjälpa till och till slut fick jag kontakt med en jättegullig tjej som kunde ta hand om marsvinet efter att vi anmält fyndet till polisen. Det måste man tydligen göra även om det väl knappast kan vara tal om ett bortsprunget djur som blivit lämnat på detta sätt.
Det kändes skönt att allt ordnade sig till det bästa.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Usch… stackars lilla marsvinsflicka… vilken tur att ni kom på att titta i kartongen.
Folk är banne mig inte kloka och så hänsynslösa!!*blir arg*
Skönt att det ordnade sig för er och för djuret.

#8 Fy, såna saker får mig att gråta!
Tur att det gick bra med marsvinsflickan. Kan inte förså att människor kan behandla djur så illa, dom är ju familjemedlemmar! Kram/Wiffslan