Keramik iFokus

Keramik

Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1734 ggr
[shimpo]
1

Gamla annonser...

Jag bara undrar hur länge en köp-sälj annons ska vara aktuell? Massor av gamla står ju fortfarande kvar, trots att grejen är såld för längesedan.

Det ger ju upphov till en kort stund av glädje, över att äntligen ha hittat det jag sökte……….men annonsen var för gammal, och objektet borta för länge sen.

shimpo Gråter

Vavrakeramik
0

men shimpo- du fick ju prata med mig i alla fall. Det var ju kul. Jag ska genast leta upp min gamla annons o skriva såld. Kram

bosse-cebex-gbg
0

Visst är sådant irriterande…..väldigt många tycks glömma stt plocka bort sin annons när varan är såld….och då ligger den kvar tiden ut, t.ex. 3 månader, eller vad som nu kan gälla hos den annonssajten…

..och när man googlar på en viss produkt, kan man ibland få träff på rubriken till en gammal annons, som kan vara flera år gammal…men det är ju inte annonssajtens eller säljarens fel..bara irriterande att inaktuell text kan segla omkring så länge "därute"…

bosse-cebex-gbg
0

aah, jag trodde att det pratades om annonssajter….Glad

Ulla
0

Här ligger ju gamla inlägg kvar, och om den som annonserat inte talar om att grejen är såld så finns det säkert någon som blir besviken.

Jag kan ta bort annonser där man rapporterat att man inte längre har något att sälja, men de som inte blivit "avrapporterade" kommer ju ändå att ligga kvar och störa.

I en annonssajt rensas gamla inlägg bort automatiskt efter en viss tid. Någon sådan funktion finns inte här.

Så en vädjan till alla som annonserar i forumet: Meddela när annonsen inte längre är aktuell. 

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
0

Puttar upp! Glad

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.